Tuesday, March 17, 2009

NYANYOK

Salam semua...

Aku terima satu coretan cerita dari TAL18. Jadi aku nak masukkan disini lah untuk renungan hampa semua. Dan sekiranya hampa nak komen ka apa ka, hentam sajalah. Jangan malu dan jangan segan.

Sesuai dgn tajuk hari ini aku ada lah satu cerita untuk kawan mengenai diri aku sendiri.Aku rasa sesuai sangat pasai cerita tua,
NYANYOK.
Di kampung aku Kg Gelong ni adalah satu orang tua,dia ni nyanyok.Bila dia curi keluak Jitra dari bini dia,dia tak tau balik,cari jalan balik rumah tak jumpa.Kadang kadang sampai 2 atau tiga hari.Jenuhla bini dia suruh anak anaki cari.Lepa dari bini dia mesti dia belah pi Jitra.Inilah stu penyakit bila tua,Penyakit ini dia cepat lupa dgn apa yg dia buat.Penyakit ini dah jadi kat aku belum tua lagi.Dah lama juga jadi.Aku pun kalau ke Jitra cari jalan balik tak tau.Mana mana kawan2 yg pernah mai rumah aku,hampa taulah,arah rumah aku keChanglun atau Bukit Kayu Hitam.Bila aku pi Jitra selalu nak kona pi arah Alor Star,pernah juga tak balik 2/3 hari juga.Dah aku ingat jalan baru balik.Bila aku balik bini aku tanya pi mana aku kata nyanyok lupa jalan balik.Kadang kadang balik pakai baju lain.Aku pun kata nyanyok juga,kat mana aku dapat baju pun tak tau.Dirumah kadang kadang panggil bini aku dgn nama lain,aku akan nyanyok juga,lupa nama.Tapi bila aku keluak Jitra dgn bini aku tak jadi pula penyakit ini.Elok saja cari jalan balik.Puas juga berubat dimana mana tak baik baik juga.Tapi la dah tak jadi lagi pasai aku baru kawin saja. dan muda lagi.Nanti lama sikit penyakit mai pula la tu.Waktu jadi penyakit ini waktu bini dulu.

TAL18

Kacau jugak penyakit ni. Tapi yang pelek nya dia ada masa pulak nak mai sakit ni. Walau camanapun, baru tak sat TAL18 call aku, dok cari jalan camana nak balik dari Aloq Setaq..Hahaha..TQ untuk kisah nyanyok tu.

Kita ni semua kawan2 belaka. Kalau nak mengata apa pun, bukannya serius. Semua nya sambil melawak saja. Kutok mengutok membawa bahagia kan!!!

WASSALAM

7 comments:

Anonymous said...

HAI..BAPAK TALIB KITAAA..

PUAN FAZIE KAT SINIII..NAK TANYA SATU SOALAN SAJAAAA..PASAI NYANYUK NIII....HAHAHA...KITA GELAK DOLOOO....

BATU 2222222222....TAU DAK DIMANA!!!!!!..I NAK TANYA THWL PON DAH TAK TIMBUI..TIMBUI DAH..

FAZIE.

darah59 said...

Batu 22222222 tu apa ha? Batu Nisan ka? Banyak sangat 222222..hahaha

TAL18 said...

Bukan batu nisan la,fazilah nak bnak jadi no 2 aku

Anonymous said...

DZ..BETOIII..LAA KITA PUNYA BAPAK DAH NYANYUKKK..I TANYA BATU 222222 DIA JAWAB BERANAKKKK 2...

UNT BAPAK:

BUJUK LALU...
MELINTANG PATAH...
MALAIKAT LALU...
BAPAK TALIB GELABAH.

BUJUK LALA...
MELINTANG PATAH...
BATU 2222 PANGGIL KALUUU...
SURE BAPAK KITA GHEBAH..

HAHAHAHAHAH.....

FAZIE...

KODEN said...

Salam,

Tahniah TAL18 @ THWL sbb dah menyumbang 1 artikel yg kelakar juga. Aku surrender sbb aku memang tak timboi idea/tajuk utk nak sumbang lagi.
Tapi...., aku dah ngaku awai2 lagi yg aku tak mampu menyumbang.
Kalau aku sumbang..., sah ia nya teramat SUMBANG!!!!
Ngeri aku pikiaq kalau aku yg buka tajuk.

Wassallam.

CIOW

KODEN

Anonymous said...

cerita laa kisah2 tournament tenis kaa bedminton kaa... wakakakakakkaaa

kamal said...

Sallam semua,

Aku rasa sedih juga tentang kisah nyanyuk hg tu..ingat masa jumpa kat pej. tanah jitra dulu.. hg yg tegok aku dulu..aku masih tercari2 siapa hg..aku tabik dengan memori hg..aku rasa hg makan kepala ikan terlampau banyak kut..kata org tua itu penyebab pelupa..