Wednesday, January 28, 2009

Jambatan Merdeka

Salam..

Hari tu aku dah ambik jalan lama balik dari Gurun dan melalui lah Kampung Jambatan Merdeka. Masa kecik2 dulu kalau sampau kat Jambatan Merdeka ni aku dah syok dah sebab aku tau dah dekat nak sampai ke Penang. Dan pada aku that time kira jambatan ni macam pembahagi lah antara Kedah ngan Penang. Memang sungai Muda tu jadi pembahagi nya.


Tup tup hari tu aku nampak ada lagi satu jambatan yg sebijik macam ni dan di bina sebelah menyebelah. Cool...

From the looks of it, macam dah 85-90% complete. Design serupa. Macam clone pulak. La ni dah 2009. Dengaq kata jambatan ni patut siap lama dah. Tak tau apa jadi. Board prject JKR pun ada date bila acquire site dan bila akan siap..Hampa tengoklah sendiri...

Kalau hampa besaqkan gambaq ni, hampa boleh tengok tarikh siap nya ialah 2007..Apa dah jadi ha?..

No comments: