Thursday, August 19, 2010

KENDURI

KENDURI KESYUKURAN "darah59"

TARIKH : 1 HB OKTOBER 2010

TEMPAT : KELAB SHAH ALAM

JAM : 8:00 MLM

Assalamualaikum...

Ceritanya camni... Kami bercadang nak buat kenduri sempena sambut Syawal ni. Konsep kenduri sekali ni adalah sebagaimana kenduri yang lain lain lah.. Hampa mai makan je. Tapi paling best sekali kalau hangpa boleh sesama join buat kenduri ni supaya semua pakat2 contribute. Mungkin ada yang nak bawa kuih muih ka, yang nak bawak mai ketupat ka, yang nak bagi gula ka, bawang ka, asam ka dan sebagainya lah. Konsep ni dah lama tak dak kat kampung kita. Dolu dolu memang camni lah depa dok buat kenduri. Amacam?

Mungkin asam, bawang,gula dan garam kurang praktikal cikit kut di majlis ni...hehehehe. Apa yang aku cuba nak sarankan disini ialah kami tak mau adakan yuran untuk hadir. Macam makan kenduri lah..Mana ada tuan rumah habaq kat hangpa suruh bagi berapa duit...betui dak? Ikut pandai hangpa lah nak bagi ke dak...!

Kalau ada yang rasa cam nak tumpang kenduri, konteklah aku... 0175411285/dzamriabdulrahman@gmail.com. Kalau rasa yang nak bawak kuih pun kontek aku. Nak bawak ketupat pun kontek aku gak... Nak join dalam bentuk apa sajalah, hangpa kena kontek....Supaya aku dapat sediakan pinggan mangkuk untuk boh makanan hangpa tu..Alhamdulillah...Klu yang nak bagi duit tu, boleh lah aku sediakan poket..Tuan rumah lah katakan..Hahahahha...

Sebenaqnya, kenduri ni bukan utk gang2 darah59 je, hak lain pun dijemput juga. Janji gang SATS, SKJ, SMJ..kira oklah.

Aku terpaksa tetapkan dress code kat sini sebab kadang2 dia jadi isu besaq gak...

1. T shirt kola bulat tak leh pakai...
2. Slipper tak leh gak.
3. Yg paling penting, segala gelaran jugak tak leh pakai masa masuk dewan makan tu nanti...hehehehe

WASSALAM


No comments: