Sunday, March 14, 2010

BOTANI

Salam satu malaysia...

"Tapi saya percaya peringkat awal sidang kali ini akan berlaku satu perkara yang bakal meletupkan suasana politik negara. Apa dia? Tunggu dan lihat! Jangan kemana-mana, dan jangan betulkan antenna telinga anda..apa yang bakal terjadi pasti akan menyebabkan anda semua memerlukan pampers..hehehe !!!"

Itulah kata kata yang mengakhiri posting YB Zulkifli Nordin dalam blognya. Kalu nak baca ngan lebih lanjut, klik je kata kata tu.."Test pen" jugak aku rasa. Keinginan untuk mengikuti persidangan Parlimen dah meluap ni. Pasang antenna anda...












Salam...

Apa habaq gang? Aku seminggu yang sudah ada kat Gurun. Biasalah kan carik makang..hahaha.

Semalam Kamal ada call aku bertanyakan samada nak pi kenduri ke hari ni, tetapi memandangkan hari ni aku ada hal sikit kat Batu Ferringi maka tak dapek lah den nak ikut. Yang aku tahu depa dua orang adalah pi tadi. Mazlee ngan Kamal.

Start cuti sekolah ni, parking lot sebelah teratak aku ni dah dijadikan Pesta Botani untuk jangka masa seminggu ni lah. Apa nak buat, ramai lah sangat pengunjung2nya. Kereta aku yang di park kat luaq susah sikit kalu nak keluaq. Tapi walau camana pun aku dah biasa sangat dah benda2 ni. Mai Thaipusam lagi teruk. Pesta Botani ni kira sap sap sui lah... Bunga2 orkid kat situ dahsat2 semua nya. Kalau hampa rasa nak melawat Penang, jangan ketinggalan mai tengok. Free. Tak kena duit...

Kelmarin aku nak goreng teloq. Pecah2 teloq yang kedua dah keluaq berkembaq pulak. Jadi aku pun ambik lah gambaq..Tunjuk memba depa kata baguih lah tu...double cholesterol dia..hehehe. Siut...

Tak tau lah kita ni kat Malaysia la nie, tiap hari keluaq je cerita kisah potician yang dok berkelahi sana sini, tak puas hati kat dia tu dia ni..Kalu gang yang keluaq dari Pakatan Rakyat ni semua dikaitkan dengan "pembelian" oleh Pemerintah..betui ke? Ish ish ish..Nak percaya yang mana satu ni ha?

Yang MCA pun begitu jugak. Tak habis2 depa punya dok bercakaq. Sat dia ni letak jawatan, pas tu kawan ni pulak, last sekali bila "Pelakun" pun letak jawatan maka terpaksa lah depa nak kena bertanding semula. Ni semua cerita perabih duit je lah kan? Yang India pun macam tu jugak..tak bersetuju je kan?

Biaq pi ke depa lah. Kita ni dalam tahun 2010 ni baru dok merancang nak buat bowling, tapi ada pilak hamba Allah yang nak aku pi bincang ngan depa sampai ke KL tu untuk buat bowling kawan2 je, bukan nya tournament besaq sangat..Tapi nampak gaya jemputan yang nak disampaikan kat aku tu masih belum termakbul. Tak tau lah apa sebabnya..tapi aku sedia pi. Kawan punya pasai.

Menteri Pelancungan Datuk Seri Ng Yen Yen kata depa allocate 14.4 million untuk upgrade Taman2 dalam Penang dan 7 juta untuk Botanical Garden saja. Sebelah rumah tu..Harap2 tak dak lah construction yang berat2, rosak lah dia punya natural beauty nanti...

Bila nak bincang nih?

WASSALAM

No comments: