Tuesday, November 10, 2009

KELATE oh KELATE

Salam..

Tahniah Negeri Sembilan yang mencapai kemenangan mutlak dalam perlawanan akhir Piala Malaysia tempoh hari. 60 tahun menunggu, akhirnyo dapek juo wak balik Pialo tu..

Nak royak guano lagi dok tahu doh peranga penyokong Kelate nih..Bukan la nie je...Dari dolu2 pun depa dah camni. Fanatik gila babi betui. Kalu takat fanatik cam gang Kedah yang selalu dok menang atau pun Selangoq tak pa jugak, tapi ni jenih nak merosak harta benda, baling mercun, tak kisah keselamatan orang, apa kebenda depa ni ha?

Ada yang menggelar Kelantan tu serambi Mekah yang membawa maksud yang amat dalam sekali, tetapi kalau tengok pulak penghuni nya yang menelanjangkan perangai depa kat dalam stadium tu aduh ..malu aku, geram lagi banyak yang sebenaqnya. Dalam hati aku dah memang ingin sangat nak tengok Nogori monang, sebab Kodah tak do mlm tu.

Lain kali, penyokong Kelantan ni kena pakai seluaq dalam je masuk Stadium supaya depa tak leh seludup mercun dan bunga api masuk dalam...Hehehehe...

1 comment:

ibnusaman aljalawi - pemikiran seorang jelata said...

Agaknya inilah yang dikatakan burung terbang dipipiskan lada. Pasai, baru masuk final dah cuti satu negeri.Rasanya itu tidak berapa bagus. Meraikan peluang sebelum kejayaan. Sekiranya hendak cuti pun biarlah menang dulu. Baru berbaloi. Barangkali ramai yang tidak redha dan tidak restu. Oleh kerana temonyeh, itu lah agaknya tumpah minyak tidak tentu pasal - satu insiden yang tidak sewajarnya meletus oleh rakyat sebuah negeri seperti Kelantan yang imej dan reputasinya sangat sinonim dengan Islam.