Friday, August 14, 2009

RAMA2 GURUN..


Assalamualaikum...

Aku baru balik dari spital Sultanah Bahiyah Aloq Setaq..Nampak gaya adik aku dah kena kuarantin kat sana lah. Alhamdulillah, demam dia dah kebah. Recuperating dan dah bertenaga kembali..Siap suruh aku beli mee bandung, kira dah hampir ok lah tu.

Cafeteria kat hospital tu pun not bad actually, banyak jenis makanan ada dan dia buat cam stall2 gitu. Bersih dan tak lah boring kalu kita nak kena dok melangut kat situ untuk beberapa ketika. Aku ni memang suka nga2 tengok orang, maka kena sangatlah tempat tu ngan aku..hehehehe. Bermacam ragam.

95% Melayu..camana ISA kata. Kat spital tu lah. Tapi kat Kedah ni memang lah Melayu adalah majoriti, so memang patut ramai pun. Ada jugak yang tak pakai mask dalam org dok kelam kabut H1N1 ni. Memang mart kat hospital tu dan farmasi kat hospital tu dah out of stock ngan mask ni. Dulu sejurus kita sibuk ngan mask ni semasa jerebu, la nie dah pasai lain pulak.

Bilik yg adik aku duduk tu cuma ada 4 katil. Sapa yg nak masuk kat situ kena go thru security guard. Below 12yrs old, tidak dibenarkan. Tak dak mask, tidak dibenarkan. Entah camana ada satu couple ni dah masuk tanpa memakai sebarang PPE, tak dak pulak sapa pun yang halang. Heran wan no! Tak risau ka depa ngan wabak yang dok melanda ni? Atau nak serah je...

WASSALAM..hingga ketemu lagi..

1 comment:

Anonymous said...

SEMALAM JAM 9PM I DATING NGAN TOK PENGHULU KAT JONED.TOK PENGHULU KITA PONG DAH NAMPAK TURUN BADAN BANYAK..PASAI DEMAM KOT.

SEMBANG PI SEMBANG MAI..SAMPAI JAM KAT 12M.NINGT BALIK LA.

HOPE UR SIS RECOVER CEPAT..FOR GOOD PROTECTION FROM HINI NII MAKAN LA LADA HITAM BANYAK2.KLU TAK BOLEH MAKAN BUAT STEAK BLACK PEPPER.

FAZIE