Wednesday, July 1, 2009

MJ


Assalamualaikum....,

Michael Jackson @ Mikaeel telah disahkan meninggal dunia. Katanya dia dok praktis utk konsert dia kat London tiba2 terus jatuh dan jantung dia pun stop beating. Beat it..Beat it..No one wants to be defeated..Showing how funky strong is your fight..It doesn't matter who's wrong or right..Just beat it, beat it, beat it...

Sapa yang tak kenai Michael Jackson kan? Popular gila. Satu donia kenai dia. Start ngan Thriller dia tu lah yang buat ramai dok ikut cara dia menari. Adus..dia menari best betui kan. Entertainer yang tiada tolok bandingnya. Masa tu dia masih "African American" lagi. Maksud aku dia masih mempunyai warna asal dan ori lah org kata. Pas tu dia dah mula buat gila dah..atau pun dia dah gila ngan plastik. Pembedahan plastik. Aku terjumpa satu site ni yang ikut perkembangan rupa paras MJ ni dari mula sampai lah apabila muka dia dah jadi cam katun tak katun..cam tengkorak tak tengkorak..Hampa klik lah klu nak baca. History of Michael Jacksons Face.

WASSALAM

9 comments:

Anonymous said...

MJ WAS CONVERTED TO ISLAM ON THE 21ST NOW 2008 WITH THE HELP OR HIS BRO JEREMEI.

I NI SELALULAA JUGA DOK BUKA U-TUBE DIA..DULU I NI AGAK TERUJA DGN LAGUUU DIA- U R NOT ALONE - LA NI DAH DAPAT KAT ANAK DARA I PULAKKK PENYAKIT TUU..HAHAHA.

DZ..CUBA U MASUKKAN LAGU LATEST YG DI NYAYIKAN OLEH MJ -GIVE THANKS TO ALLAH - IMMEDIATELY LEPAS DIA CONVERT. VERY NICE SONG N SHOULD BE HEAR TO ALL IN YOUR BLOGGGG.KITA DENGAR KELEBIHAN SEBUTAN BAHASA ARAB DIA..VERY BEAUTIFULLL...

FAZIE

ibnusaman aljalawi - pemikiran seorang jelata said...

MJ ni penuh misteri. Yang lain tu misteri takpa la. Yang sensitif ialah status ugama. Kalau betui masuk Islam awat dia tak declare saja macam Yusuff Islam tu. Imej ni kadang-kadang penting dalam situasi macam ni lah. Dalam Islam disebut SYIAR , iaitu satu perkara yang sangat-sangat di tuntut kita memperlihatkannya. Macam kawan kita Mohd. Ikram Loh tu, jadi Muslim saja dia simpan janggut dan pakai kopiah . Ini penting pasai rupa dia Cina. Supaya tidak confuse, nanti orang dok panggil Loh lagi. Meninggikan Syiar ini sunat dan sangat dituntut dalam Islam.

Anonymous said...

SALAM IBNUSAMAN ALJALAWI...AMBOI SUSAHNYA NAK SEBUT.

MACAM NILAA..KITA PERMUDAHKANN..SEMASA MICHEAL JACKSON CONVERTED TO ISLAM TELAH BERSAKSIKAN DAN DIISLAMKAN DI L.ANGELES OLEH SEORANG IMAM N LATER BEING PUBLISHED IN THE MEDIA WITH THE NEW NAME MIKAEEL..

SO FAZIE NI AMBIK YG MUDAH..HE IS ISLAM..LAGI PUN ISLAM NI MUDAH N BEUTIFUL..KANN..CUMA KITA YG DOK BUAT BAGI NAMPAK SUSAHH...

FAZIE

Anonymous said...

Kenapa sibuk dgn MJ Islam atau tidak?Tanya diri sendiri,apakah yg empunya diri sudah benar2 Islam atau belum?

darah59 said...

Dengan anonymous ni selalunya tak kena apa yg kita cakap ni. Kata pasai Mj pun dia kata kita sibuk. Yg tak dak nama ni yg kena tanya diri sendiri dulu. Hahaha..Berselindung lagi kawan kita ni. Takut sungguh dia untuk kenalkan diri. Tak konfiden ke?

ibnusaman aljalawi - pemikiran seorang jelata said...

Isunya bukan apa. Anonymous silap faham sikit. Islam adalah Addin. Sejak dulu la ni dan sampai kiamat ianya benar dan tetap benar. Penganut Islam adalah Muslim. Yang benar-benar atau olok-olok ni sebenar patut dirujuk kepada Muslim. Apakah kita benar-benar Muslim atau Muslim pada namanya saja. Muslim yang ori ( yakni benar-benar Muslim) ada spesifikasinya. Sepsifikasi teknikal dan non technical. Ada alamat-alamatnya. Kita kena tau lah dan nak tau kena belajar ( macam kereta lah misalnya nak bagi mudah faham - brand dia Honda tapi ada macam-macam jenis kereta Honda ni, bahkan dikalangan Honda Accord pun modelnya berbagai. Bagi kaki kereta jangan nak kelentong kata Stream Mazlee tu namanya Jazz.
Sebab itu Islam wajibkan umatnya yakni Muslim belajar mengenal ilmu Islam dan mengamalkan ajarannya.
Pasai apa pulak kita sibuk dengan MJ? Pasai dia public figure. Sapa pun kalau public figure dia jadi ikutan dan ada pengaruh terhadap masyarakt. Kalau seorang public figure Islam tonjolkan imej bertentangan dengan Islam, bermakna dia sudah lempaq syiar atau bendera Islam, macam bakar bendera negara lah lebih kurang.Allah pun akan tarik kegerunan dari wajah Muslim lalu mereka akan diperlekeh dan ditindas oleh musuh mereka seperti yang berlaku la ni ke atas umat Islam global.
Apapun, kalau MJ benar seorang Muslim maka dia telah mendapat satu keuntungan, mati pada hari Jumaat. Sesiapa dari kalangan Muslim yang mati pada hari Jumaat, Allah Azza Wa Jalla lepaskan dia dari fitnah kubur sampai hari kiamat. Dengan makna dia tak kena siksa kubur yang dasyat tu. Dan selalunya orang Muslim yang baik-baik dan benar-benar saja terpilih mendapat kelebihan ini.

Anonymous said...

IBNUSAMAN..I ADA BUKA BLOG U..OK LAA TUU..SELALU2LA JOINT DLM BLOG DZ NII..KITA PUN SEANGKATAN..MUNGKIN U TAK KENAI FAZIE TAPI TAK PA U KENAI HAK LAIN PUN SAMALAA JUGA..

YG I KENAI DLM GAMBAQ BLOG U TUU RAMLAHH..YA YG JADI PENGAWAS DULU? YG LAIN TUU INGAT JUGA SIKIT2..BARU NII I ADA JUMPA KAMARUDIN..SENIOR KITA 1974..DIA DIA MALAY MEDIUM N PEMAIN BOLA N KETUA MURID. DIA ASP KAT BUKIT AMAN DAH RESIGN NOW DOING SECURITY.

FAZIE

TAL18 said...

ibnusaman aljalawi - bila buka blog U ..baru tau U sapa,yg pi kenduri Aliyah Ramli diJeram semua saya kenai

ibnusaman aljalawi - pemikiran seorang jelata said...

Ni yang tak syok. Bila orang kenai kita tapi kita tak tau depa.