Saturday, June 27, 2009

IDEA

Salam semua,

Nampak sejuk kembali segala bicara berkenaan Khairat ni dan masih tiada persetujuan atau pun bangkangan. Aku pun tak nak tunggu lama2, sebab tu aku cuma boh 7hari utk mengundi. Kalau dah dalam maa tu pun masih tak leh nak buat keputusan maka, kita scrap aje idea tu.

Kalu ada idea yang lebih memberangsangkan pun nampak gaya tak dak yang keluarkan. Tak dak jugak query atau pertanyaan tentang idea yang dilontarkan, maka dah cukup 7 hari nanti kita tengok camana lah kan?

Tapi cadangan nak pi S'wak masih terbuka luas, sebab masa masih panjang. Yang tu hampa jadi ke tak jadi pun aku nak pi jugak. Cume sapa2 nak pi bersama maka kita organise lah kan...

WASSALAM

4 comments:

Anonymous said...

kadang2 aku pun heran jugak.
bila masuk bab keluark duit, jadi masalah besark. macam lah kita tak masuk mana2 khairat di tempat masing2 tapi ini untuk grup kita, bukan boleh jadi kaya pun, hanya sekadar meringankan bebanan yang kita tinggalkan pada anak2 kita. Itu secara direct, kalau kita yang meninggal.

Nak pi Serawak tu, ujung tahun kan, ada 6 bulan lagi nak kumpoi duit. sebulan 100, alamak tak cukup, 180 cukup laa kot?
180 X 6 = 1080. kena cuba gak nii,

Anonymous said...

Kalau idea khairat ini tak jadi,cukuplah,hanya ini yg terakhir untuk kita cerita bab duit.Jgn sentuh lagi apa2 yg nak buat kedepan mengenai duit.Aku cukup setuju dgn waktu yg DZ buat 7 hari.Kalau tak dak juga langsung tutup.Jangan sebut lagi.Grup kita sensitif bab duit.Kawan2 yg ada hanya untuk sembang2 dan pekena teh tarik saja.

madud said...

whatever lah, jadi kaa tak jadi, macam apa pun tatau, tak setuju, cakap la tak setuju, ni dak, dok diam saja. iskk.. sedih kawan2 buat kawan2 camni. tak baik tau..

anyway aku nak jemput hangpa pi tengok konsert di sini www.glassmansays.ning.com klik saja kat madud yg berwarna biru tu, terruiihh di bawa hang pa pi sana, pastu klik kat video, pastu klik kat mana2 video lah,, enjoy

KODEN said...

Salam,

Dz, Giving up is NOT ur nature. So aku cadang hang peram saja dulu idea murni ni. Jgn abandon.
Yg mencacatkan perkembangan menjayakan idea ni ialah komen2 yg tidak dapat membezekan antara perbincangan dan pencercaan. Kefahaman tentang rasional dan emosional pun telah merosakkan halatuju perbincangan.
Aku tak bercadang utk nak perburuk keaadaan tapi memang nature aku, akan support Dz n terus menyumbang pendapat. Pendapat aku yg kena "attack" tempuh hari pun bila aku baca berulang kali n tanya beberapa kwn2 yg baca, jelas ia di salah tafsir oleh sorang kwn yg tak boh nama. Terpesong langsung kefahaman dia dari isi komen aku. Kalau dia baca ayat pertama pun dah jelas yg aku sokong tapi dia ni mungkin adrinaline dia aktif lebih banyak dari norma kot.
Komen ni pun mungkin akan kena "attack" juga sbb kwn kita ni mungkin sengaja tak mau faham konsep perbincangan dan perkongsian pendapat. Dia kata hat tu..., dia akan "attack" sapa kata hat lain.
Kelebihan manusia ni terletak kpd keupayaan berpikiaq dgn minda bukan bertindak mengikut hati. Check lah ayat2 pujangga. Check jugak dlm Quran, clearly stated!
Last but not least..., don't give up Dz.'Amal jariah boleh dijayakan dgn 1001 pendekatan.

p.s.: sumber jariah tu mestilah sumber yg HALAL baru ON 'amal tu.

Wassallam,

CIOW.

KODEN