Thursday, April 16, 2009

BATU API

Salam...

Kuda Tua said...

Artikel 10

SARANGGENG

Terpanggillah ana untuk merangsang sahabat handai yg masih suam dgn agenda BB50 kita ini. Ana memilih tajuk ini sebab baru2 ini ana telah mendapat jemputan utk "join" SARANGUANG.
Bukan lah tujuan ana utk berbicara tentang saranguang. Dah masuk atau belum? Kalau dah masuk, berapa banyak untung yg diraih? Kalau masih belum, persoalannya, bila lagi? Dan kalau tak berminat memasuki, persoalannya, Kenapa? Bukan niat ana menulis tajuk Saranguang.
Tapi ana tersa teringin utk menggeletek @ menyakat @ menyucuk kwn2 agar melatah sedikit kpd 1 cadangan yg ingin ana utarakan. Berasaskan sistem Multi-Level Marketing (MLM), apalah kiranya kita menyediakan 1 insentif kpd kwn2 yg aktif mempromosikan BB50.
Tujuan cadangan ini ialah utk kita terus menarik lagi bro/sis yg masih belum pernah "join" aktiviti kita lagi. Dengan sendirinya akan bertambahlah jumlah kaum kerabat kita.
Contohnya gini :-
1- Jika ana dapat membawa 3 orang bro/sis baru, maka ana pun terkecualilah dari yuran sendiri.
2- Jika Dz dpt bawa 1 orang Cikgu, pun dikecalikan dari dikenakan yuran.
Dan sebangainya lah.
Ana sekadar melontar idea. Mungkin Dz, AJK dan penaja boleh memikirkan cara dan pendekatan utk menjayakan idea ini. Itu pun kalau ianya didapati bernas. Jika tidak, humban sajalah idea ini kemana2 pun.

Good Idea tu..hahaha siap ada sistem MLM lagi untuk menjayakan majlis kita nie. Tapi aku rasa tak perlu lah kita sampai ke tahap tu, Takut terlampau ramai yg bawak mai, duit kita nak buat majlis pulak tak cukup. Tapi, ini adalah satu saranan yang baik. Lebih baik lagi kalau kita terus saja kutip 150..hahahaha..
Batu Api, Firestone dan sebagainya lah adalah sesuatu yang menyeronokkan dan menggembirakan sekiranya dia digunakan dalam konteks kawan2 yang amat mengetahui perangai antara satu sama lain. Jangan dok berbatu api di belakang sudah lah.. Nampak gaya TAL18 dok boh api kat Madud pasai tali pinggang. Dalam pada tu jugak Madud dok boh api kat aku pasai Koden dok suruh buat macam2.. "Aiman tak kisah..."

Seronok sungguh la perangai buddak2 yang nak mencecah separuh abad ni. Aku kata budak2 sebab kat sini je kita boleh buat perangai budak2 kita tu..kalau diluaq, depa kata gila la kita nie.

WASSALAM

7 comments:

KODEN said...

Salam,

Tepat skali Dz! Tang ni memang kita jadi budak2 sat. Kena tahan2 la kutukkan n nyakat kwn2. Memang ramai yg dok intai tapi takut nak masuk....,takut terpalit taik juga kot!!!!
Anyway bebalik kpd MLM Saranggeng, aku rasa ok juga kot. Takkan ramai sangat "downline" yg boleh dtarik. N ramai sangat ka kwn2 kita yg tak dak kerja lain..., asyik nak cari "downline" utk BB50 saja kot???
Risik2 n dapatkan lah khidmat nasihat dgn "Fun Damager" yg pakar dlm MLM. Dia pasti cekap utk pastikan yg taukeh tetap untung! Dlm konteks BB50, kita bukan nak untung. Hanya sekadar kita tak rugi.
Ayoh kwn2....., pakat2 pikiaq cepat2 sbb dah nak kena mula kerja dah ni.

Wassallam.

CIOW.

KODEN

Anonymous said...

MAY I ASK TOKK..BB50 NI ADA SPONSOR KA TIDAK??

KALU TAK DAKK..BERAPA YURANNN YG DI KENAKAN PER PERSONN..

TEMPATT TUU DAHH CONFIRM KAA..

SARANGGG..SARANGGG NII MACAMMMANA..TAKK BERAPAAA GHETII LAAA..MAKLUMLAAA BRADIKK NGAN MADUD..BLURRR LA PULAKKKK

FAZIE

darah59 said...

Che' oi..baca lah blog tu bagi habis pasai tempat dan sebagainya. Dok tanya benda yang dah di tulis..Memang blur..

Anonymous said...

Dz..tengok semua nama budak2 form saja..tingkatan tak da ka?

Anonymous said...

Budak2 form saja? Budak2? wakakaakkakakakakakaakkaa
kakakakakakakakaka
kakakakaka
kakakakaka
kakakakaah. lawak bila aku baca, jangan marah aaa, ingat aku saja masih dot dot dot. hehehehe

darah59 said...

aYO..ITU SAJA YG ADA KAT AKU..kAMAL MUNGKIN ADA LEBIH

Anonymous said...

Budak2 apa lagi.. dah beruban atas bawah...budak2 Ha Ha Ha haaaaaaa x pa nanti aku tanya kamal...