Monday, December 17, 2007

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Assalamualaikum,

Bertemu lagi lah kita ni...Aku dok ada kat TTDI Shah Alam la ni. Kat opis lah. Aku dah terjumpa gambaq yang kita buat reunion pertama kali kat Quality Hotel KL.Jadi aku masukkan lah utk tatapan kawan2 semua.

L-R, Row Belakang:
Dik D,Jan Darus,Brahim Chin,Kamal,Amin Bahari,Jit Md Nor
Row Tengah:
Zainuddin Ahmad,Koden,Muhiddin,Ah Huat,Hassan,Hanin,Aku
Depan:
Dess(Bini Din Ahmad),Sharehah,Hasni,Roshita,Nor Asma,Fatimah Zahrin,Fadzilah,Madud.


Itulah perjumpaan pertama kami. Best gila.Asyik bersembang tak habih2. Yg pompuan mcm pompuan dan yg janyan mcm jantan. Gambaq diatas tu anak Gah ambik,pasai aku dok jadi cameraman jadi kena bagi org lain ambik utk nak boh muka aku kat situ...hehehe.

Aku harap Dik D syok lah sebab muka dia ada sama.Klu tak dia nanti bising lagi.Tapi aku rasa dia marah kat akulah la ni.Mungkin pasai aku dok mengata kat dia kut.Ya lah dah tua2 ni cepat 'jauh hati' kan...Tapi pung kira nasiblah.Aku ngan dia ni memang camni dari dulu lagi.

Walau camanapun aku harap kita semua boleh lah berjumpa sembang sembang.Mengingatkan kembali segala nostalgia lama2 tu.Tapi aku masih rasa kita tak boleh nak jumpa sepenuhnya lagi.Hampa semua klu ada idea camana nak buat tolong lah bagi sikit.Aku tau hampa semua sibuk,aku pung sibuk gak,tapi bila ada masa tu cuba cuba la melalut ngan hampa semua.

Gambaq ni kami pi melawat Cikgu Wahab kat rumah dia.Dia ni kan cenge dulu.Asyik pukui org saja.Tapi la ni dia tak berapa sihat.Katanya kena stroke. Klu tak silap aku dia ni tak mengajaq kita kan?Tapi dia ni banyak sebelah Tingkatan la dulu.Masa kita dok tunggu di pavillion sebelum masuk sekolah tu kadang2 dia adalah.Tapi banyak lagi Cikgu Jaafar yg aku ingat.Cengeh tak tentu hala kan.Aku kata camtu pasai aku cukup seriau tengok dia.

Masa tu yg jantan kena pakai uniform warna putih dan pompuan pakai pinafor ke? Betui ke? Aku tak berapa tau lah sebab aku tak dak anak pompuan...Biru muda gitu betul dak? Paling syok tengok masa tu Rogayah Baharum lah...hahahaha and not forgetting Goot Yee. Klu aku lupa dia ni Koden marah. Sebelum masuk kelas aku dah berpeluh dah.Dah la panas masa tu kena pulak jumpa firaun lain2 semua jadi tak tentu hala.Nak buat homework(meniru) pun masa tu lah.Aduhhhh...syok jugak masa tu.

Cikgu yg sorang ni pun aku tak leh lupa jugak.Mr.Tee...Dia ajaq maths.Bercakap melayu mcm apek kongsi.Tapi aku suka dia mengajaq. Kena mai hari sabtu belajaq cepuaa'..Semua kena beli sorang satu.Aku sampai la ni ingat camana nak pakai benda tu. Tapi paling best sekali bila dia dapat penyakit gatai dia tu lah kan? kita cutiii.... Dia tu ada mana la ni ha? Ada suatu hari tu,aku rasa masa kita Form 2 kut,klas kita kat bawah kan!Amin sudah buat lawak dan aku gelak.Masa aku gelak tu lah dia masuk klas.Dia bagi kita kerja utk buat pas tu dia mai cubit pipi aku sambil aku buat kerja sampai dia habis klas.Geram nya aku....Tapi aku sayang dia lah..

Pak Ooi..ajaq Industrial Arts. Tapi dia ni buat camana pun org tak marah kat dia.Pasai dia tua kut no..Kadang2 dia cenge' tapi kadang2 seronok gila klas dia. Aku ingat sekali tu dia buang satu besi apa ka kat dalam klas lepas tu dia tanya "What is that sound?"...Sapa tak leh jawab dia bagi ngan ruler panjang tu. Yang aku ingat semua org tak leh jawab sampai sudah. Rupanya jawapan yang dia nak tu ialah "ringing sound". Sebab bunyi dia cam loceng...rriiinnnggg...gitu. Dia juga biasa menyusahkan aku bagi aku buat projek copper tooling la sepatutnya,tapi oleh kerana tak dak copper dia bago aku aluminium sheet suruh buat mcm lukisan/ukiran suasana kampung gitu.Ya Allah punya sussah sebab menatang tu besar pas tu aku nak kena dok angkut pi mai pi mai naik bas dari Pulau Nyoq tu.

Tengah dok menulis ni aku teringat nak tengok komen...tiba2 ada dua org yg komen jadi aku boh la kat sini..


Assalammualaikum kawan-kawan. lama tak run through your blog. ni nak tanya ada sapa nak balek Jitra ka raya ni?. kalu ada gang jom la kita pi cuba bring joy to guru-guru kita yang dulu.Hari apa minggu lepas tak ingat dah, ada la terbaca berit kemalangan kat Jelapang.Tersebut la pula nama kawan kita Zurina Nayan. Terkejut la sat. Pas tu cuba call tak dapat. Nasib baik dapat Hamidah, Alhamdullillih bukan kawan kita, tapi kesian la juga orang lain tu. Anyway, amboi kalau Dzamri jumpa anak dia please convey my congrats to him. Tapi kat mak dia yang comel loteii tu please sampaikan salam itu pun kalau sudi. dah lah mula nak melalut macam pompuan tua. Till next time Bye you all.
-Gah-
Assalamuallaikum,

Nasib baik aku tak dak darah tinggi. Tekejut aku tengok Ain respon. Yg lebih tekejut lagi, dia dapat tau tentang blog ni dari Gah.

Ladies, I betoi2 tabek both of you. It'll be a great motivation for Dzamri.

Untuk makluman semua, bila Dzamri start this blog, I think I'm (probably)one of the 1st kawan yang dia contect. Minta komen.

Honestly, aku malas dengan benda2 ni. Lebih2 lagi aku tengah dok venture into the 1st of my 3 years full swing before nak pencen and (kalau boleh)nak balik dok di Jitra (I'm sure my wife has got other idea - nak balik dok di Kuantan). Anywhere luaq KL is OK for me.

Anyway, balik ke cerita blog ni, aku continue to respon to Dzamri's blog ni is just bcos aku sanjung niat dia. Lagi pun mangkuk ni dok sorang2, dia sunyi laaa.

Jadi kawan2, layan la kawan kita ni k. Nanti dia pun jadi seniman jalanan macam Dude, makin ramai yang akan pening. Tambah2 Din Luyen, aku risau juga kat kawan aku yang same name sake ni. Macam2 penyakit dia dok galaih tu. Tapi dia amat prihatin dgn masaalah kawan2. Take it easy Yen.

Oh ya, few days ago, aku pi jumpa Teh Hamid. Kalau pi jumpa Pengurus PTPTN ni, hampa tau la pasai apa kan. Anyway, dia cukup helpful untuk layan rayuan my daughter nak minta tambah pinjaman. Ni lagi sorang kawan kita yang berjaya dalam kumpulan white colar.

Jangan salah faham, kebanyakkan kita dah berjaya dalam bidang masing2 tau. Ada yang berjaya ada anak banyak. Ada yang berjaya nak kerja di Jitra sendiri. Ada yang berjaya nak jadi pendakwah. Ada juga yang berjaya menikah ramai n masih dok tunjuk skill gatai lagi.

Dzamri, hang setuju dak dgn statement aku ni?

OK la, ada hal2 lain yang aku nak kena buat. That's it gang for this time.

Wassallam.

KODEN

Oleh kerana Gah ada mention pasai Zurina Nayan aku masukkan gambaq dia kat sini.Aku nak cerita banyak tak tau pasai dia ni sebab masa dia masuk SMJ aku dah kena buang. Mungkin sidekick aku boleh buat article pasai dia...Koden...where r u? All yours...

Gambaq ni diambil masa pertemuan kat Etong...Klu gah boleh kontek dia suruh la diia tengok2..

Oklah...esok pagi aku nak gi Ganu,hari ni kena prepare utk meeting esok. Ok guys thank u for ur support.

Wassalam.

2 comments:

Anonymous said...

First of all salam raya utk semua...semoga berbahagia disamping keluarga! Tima kasih dzamri sbb masukkan gambar kita semua masa kat Hotel Q tu..memang i dok tunggu sgt u masukkan gambak tu, i dh save pun and i nak letak kat desktop PC i kat ofis..utk kenang2an. (Ni utk Gah...i tak balik jitra raya ni, kalau tidak boleh jumpa u kan Gah kita baru jumpa sekali je hari tu..) ok till then salam utk semua maaf zahir dan batin- Ain

Anonymous said...

Assallam Allaikum,

SELAMAT HARI RAYA AIDL ADHR. Maaf Zahir Batin dari me n my family. KODEN.

Nak repon sikit saja la. happy to see Ain n Gah using this forum to communicate. Since tak dak apa2 yg secret, kita pun boleh jampuk. macam dlm kelas zaman kita muda dolu dolu la.

Best kan.

Dzamri minta aku jampuk sikit tentang Zurina. Actually aku pun tak tau banyak tentang dia ni. Aku takut sebab dia tak jenis nak melawak. Kadang2 nampak macam garang, seram juga aku nak tegoq dulu. Tambah pula zaman tu sapa tak kenai Pak Nayan. Nak mampuih la kalau dok layaq buruk dgn anak dia.

Yang sebenaq nya Zurina ni baik n senyum juga kalau kena2 gaya, nice girl but so sorry I know very little of her. N untuk makluman semua, Pak Nayan pun bukan la garang mana pun.

So Zurina, kalau u baca this blog, respon la sikit.

OK la dulu, yang cerita Dek D, Cik Gayah n Goot Yee tu, kita sembang lepaih raya la k.

Wassallam.

KODEN.