Monday, December 24, 2007

Selamat...selamat...Tahun BAru????

Assalamualaikum....

Apa habaq kawang2 semua...Mesti hampa dok letih lagi kut pasai senbelih lembu buat korban. Apa pun semoga everything jalan lancaq.

First n foremost sorry lah sebab tak dapat nak arrange utk buat makan hari raya tahun ni. Anyway aku ngan Koden dah sepakat nak arrange next year.Apa pun kami rasa elok bagi time sekurang2 nya sebulan utk buat arrangement dan juga utk hampa semua allocate the time.Sibuk semua kan...Family lagi, kerja lagi...aku paham.

Aku balik Aloq Setaq hari Raya pertama tu..Petang dah balik Penang sebab malam kan berniaga kat Pesta...Gambaq kat atas tunjuk madud tengah dok ber kreatif kat gerai kami di Pesta Pulau Pinang. Hampa semua tak teringin ka nak tolong2 sikit kawan kita tu...

Aku actually tak tau nak tulih apa la hari ni.Actually aku dah boh gambaq Madud tu dah 2/3 hari tapi tak dak idea nak tulis apa pung. Tiba2 hari ni tengok ada la komen yang bernas2 dari sahabat2 ku...aagh...syok aku bila hampa participate.Klu tidak aku rasa macam org gila dok tulis sorang2...tak tau ada hamba allah baca ka,hantu baca ka,syaitan mana baca ka...tapi nampak counter tu adalah jugak kutu2 yg dok baca...hahahha...you guys make my day.

Aku post lah kat sini apa yg Koden kata:

Assallamuallaikum,

Hai kawan2. Apa habaq semua? I think most of us will b sibuk dok buat persediaan anak2 nak masuk sekolah. That is the main reason why kita tak jadi buat gathering yang d warwarkan sebelum ni. Short notice is another reason.

Tapi yang penting, I hope lebih ramai la kwn2 yang sanggup play a bigger role in making this gathering ni jadi. No fingers should be pointed to anybody kalau tak jadi.

Paham2 la, semua kita dah ada multiple t/jawab dah. So come-on gang mai la pakat2 tolong Jit n Dzamri to make this gathering ON somewhere in January ka.

Amacam, boleh kot?!?!??

OK la, ni nak crita sikit tentang "when Jan comes" ni. Macam yang d sebut tadi la, ramai yang kalut dengan persediaan anak2 nak masuk sekolah semula. For me alhamdulillah my days of antaq anak2 ke sekolah dah berakhir ujung 2006. Yesterday, aku hantaq my youngest daughter masuk UiTM. My nasib is agak baik sebab ketiga-tiga anak2 d tempatkan d kampus Shah Alam which is just +-7km dari rumah.

La ni, kalau tak cakap pasai anak2, nak cakap pasai apa lagi kan. Hope we can share more about anak2 kita juga supaya kalau depa jadi classmates then they'll know n will b proud of the kebetulan.

Last but not least, tajuk kebetulan ni. Recently my son (sulung) lawan tenis antara kampus n kebetulan dia berpasangan dgn anak my partner masa zaman dolu-dolu, zaman I became johan kebangsaan.

Syok n nostalgic la bila benda2 gini berlaku. Think about it gang.

OK tu saja la buat kali ni. Harap2 lebih ramai la yang menjengok n menjampuk BLOG ni.

Wassallam.

CIOW

Regards

KODEN

Mc E said...

Salam to kawan2 smua, esp. Dzamri yg rajin buat blog site ni(aku slalu tringat dia as De Zamri sbb dia sorang nama Zamri yg ada D didepan.) Seronok gak baca blog hampa wlaupun tak ingat smua. Tapi klau sbut nama Dzamri,Koden, Harjit S., Nor Asma, Fazilah, Ku Azlan, Hasaza, Rajan, Cheng, Chong Nyuk Chong, Madud - nama lain will come in due course,etc.2 memang nostalgia habis. Tambah plak jumpa depa (Zainudin Ahmad, Koden, Dzamri, Cheng, Madud) baru2 ni. Actually I jz came back from Raya Haji dJitra, attend cucu sedara punya akad nikah, yes - cucu sedara - dah tua dah kita ni, oops.. bukan tua, dah berpengalaman (anak pada Liza-my niece, class mate Norehan, adik Koden - SATS 1968-1973). Pastu pi tidoq kat Penang. My son n daughter tringin nak pi Pesta Penang (tak pernah pi)bawak depa n so happened ada Awie n Wings performing dpatlah kami tengok rockers tu di Pesta tu. Lain kali ada krke, Koden msti suka nyanyi lagu rock Awie tu.. Neway, tak tau Dzamri balik Penang baru2 ni, tidak leh jumpa kat Nasi Kandaq Line Clear. Ok geng, bila nak buat gathering habaq no, ajak Rajan skali nk tanya pndapat dia pasal Hindraf.. acah je.. yg pnting dapat jumpa member2 lama. Salam to all. McE Ahmad (SATS 1966-1971)

Hahahaha...Tapi Mael, hang dah pi pesta hang tak pi cari ke Madud kat situ...Sampai hati hang.Kesian kat dia...Dia dok ada kat gerai Z10 tu, dekat ngan surau.
Ok,macam dok kata lah, kami memang nak arrange buat makang2 bulan Januari ni,klu hampa rasa ada date yang sesuai bagi tau lah...Give me some idea man...

Aku ni la ni ada kat opis lagi,time is about 8:55pm..Tunggu member mai sebab kami nak kena pi buat final acceptance test kat satu kilang kabel kat Penang pagi esok...jadi mlm ni kami calo lah pelan pelan.Sementara tunggu dia ni aku melalut lah sat.

Macam Koden kata tu aku setuju lah...sekiranya semua kawan kawan pakat bermuzakarah dalam blog ni,kut kut la kita boleh berbisan ka apa ka? hahahaha...we'll never know.Its a good gesture actually bila kita selalu interact...Anak aku yg 18 tahun tu pun baru ni dah buat reunion gang sekolah rendah dia,reason being dia seronok tengok aku dok jumpa gang2 lama.Dia pun buat jugak...

Hampa ceritalah pasai anak anak hampa semua...pastu kita boleh lah bertukaq pendapat.Klu ada nak crita pasai bini baru depa ka,laki baru depa ka pun boleh jugak.

Walau camanapung aku kena buat juga gathering untuk bulan Januari ni.Anyway stat 2hb aku kena base kat Paka T'ganu lah sat..Maybe 2/3 bulang kut.Tapi arrangement utk muzakarah kita aku mesti pi punya. Koden boleh arrange, aku pun boleh...now technology dahsyat...dok tang mana pun boleh kontek.Cuma hampa saja dok segan silu tak mau nak belajaq komputer ..Hahaha...Member aku dah sampai...Aku chow dulu. Esok lusa berborak lagi gang..

Wa sayang lu.....

Wassalam.

3 comments:

Anonymous said...

DeZamri, hang x balik KL ke weekend ni.. hang dok lama2 di T'ganu tu nnty lupa cakap Kedah kot.. la ni pung asyik sebut ikang dalang pinggang saje..
La.. x tau pun Madud ada kat Pesta Penang, klau tau aku pi gerai dia lah, bagi moral support sikit.. ok, ada keja ganggu tpaxa stop. Cu guyz in 2008 n Selamat Tahun Baru pada smua kawan2. Salam dari McE (pronounced mcm org Kedah panggil Mc'e, not Mael).

Anonymous said...

Asslkum,

Well done Dzamri. Ni hang dah dapat Mc E to chip in dah. All this while aku dok tak-teh taip ni is just to support ur good intend/vision.

And Mc E, terus2kan la k. Tringin juga nak dengaq your version of nostalgia SSAT.

Honestly I like Hasaza's version of nostalgia tapi (rasa2nya la)sayang sikit askar ni pangkat besaq sangat sampai tak pernah taip apa pun. SMS pun gagau! Kalau hampa tak percaya, please sms to his no. 0133311552. Tengok sendiri... oops sorry, dengaq sendiri la macam mana dia jawab.

Im sure Dzamri, Dek D, Din ILY dah tersenyum kalau baca this statement.

INGAT: JANGAN CALL DIA. SMS SAJA.

OK, aku pun dah tak dak modai dah ni.

Oh ya satu saja lagi, apa dah jadi kat Gah and Ain?
Jgn la diam sangat. Aku selalu juga jumpa Gah sebab dia jelous kat aku dgn Zaki (husband dia) and I know for sure she's got alot of nostalgic memories of our "pra dapat i/c days".

Hampa nak tau pasai apa Gah jelous kat aku/Zaki???
HAHAHA next time ok.

CIOW Bro/Sis

KODEN

Anonymous said...

Assalamualaikum

Rasanya belum lambat lg kut i pun nak ambil kesempatan nak wish selamat tahun baru utk semua! dgn semangat baru, azam baru tentu banyak yg kita semua nak buat dlm masa yg akan datang ni...so apa2 pun sama2lah kita doakan supaya kehidupan yg bakal kita lalui ini diiringi taufik dan hidayah drpd Allah.

p/s Dzamri/koden...i hairan jugak Gah tak masuk comment apa2 utk memeriahkan suasana...kita tunggulah