Friday, October 16, 2009

DIWALI...


Plan untuk ke rumah Dik Di

Salam semua...

Mutalib pun dah balik ke rumah..Sihat lah tu..Tapi perlu masa untuk betul2 sihat seperti sediakala.

Aku ingin mengucapkan terima kasih yang teramat sangat kepada saudara MAZLEE yg telah bersusah payah menggunakan kabel dia untuk mendapatkan cermin Jeep aku yang dipecahkan oleh lahanat mana entah..Dah pun dipasang dan lega rasa aku. Dah lah dia dapatkan cermin pastu bawa pulak aku pi kedai untuk pasang, pastu bawak pulak aku ngan Kamal pi ke Pmtg Nibong untuk makan tengahari kat tempat favorite dia. Alhamdulillah...

Aku ada terdengaq berita katanya bulan 12 ni ada nak buat makan2 lagi sekali di Jitra. Katanya nak di gabungkan gang Ibnusaman ngan darah59. Tapi sampai ke hari ni belum ada titik mula apa2 lagi. Dah bulan 10 dah. Aku rasa sapa2 yang nak buat arrangement ni dah nak kena start dah la nie, klu tidak nanti jadi kelam kabut.

Elok sungguh idea murni tu. Semoga dapatlah kita semua mengeratkan lagi sirratulrahim sesama kita.

Sapa yang nak mulakan? Aku tak tahu menahu jadi aku serahkan kepada hampa semua. Nak minta aku bantu "hoit" je lah.

Pastu dok nampak gak kisah nak pi ke Dusun di Ulu Langat. Yg tu pulak sapa yg nak arrange silakanlah. Terasa banyak pula perancangan dalam suku ke empat tahun 2009 nih. Kan? Dan ke sebelum habis tahun nih? Klu tak dan kita carry forward lah kut.

Walau camanapun, Happy Deepavali kepada Rajan, Chandran, Herjit, Tharu, Jaswant dan Chandrakumar? Sebenaqnya Chandrakumar ni aku tak berapa kenai dan ingat tetapi dia amat rapat ngan Tan Choon Tian. Dia banyak mengajaq Choon Tian selesaikan atau mempercepatkan puberty dia..hahahaha..REUBEN's BISTRO.

2 comments:

glassman said...

aku pun tumpang ucap Happy Deepavali kepada Rajan, Chandran, Herjit, Tharu, Jaswant dan Chandrakumar

from madud

KODEN said...

Salam,

Happy Deepavali to semua kwn2 yg menyambutnya. Termasuklah kwn2 yg menempek samputnya. Nothing wrong with that sbb kita d M'sia ni memang gini le. Semua perayaan bangsa akan dsambut oleh satu negara.
Menarik mendengarkan ada usaha2 utk buat "perhimpunan" lagi dlm Dec ni. Tak kisah le perhimpunan 2 lapisan umur or berapa pun. Yg penting usaha utk terus mempercambahkan silaturahim. Aku sokong all out niat n ikhtiar yg mcm ni. InsyaALLAH aku akan join kalau tiada aral melintang.
Elok juga kalau dpt tau tarikh majlis ni sbb nak adjust kerja/cuti. Dsamping tu, plan ke dusun uncle Kurnia pun boleh d adjust mengikut tarikh majlis d utara tu. Aku berpendapat n menjangkakan picnic ni berskala lebih kecik dari majlis perhimpunan d utara tu. So yg skala kecik ni lebih senang utk d tukaq2.
Tahniah sbb makin ramai yg dah dok pikiaq n ikhtiaq kearah tujuan yg satu ni.

Wassallam,

CIOW.

KODEN.