Thursday, August 13, 2009

PANAS di GURUN

Assalamualaikum...

Minggu sudah boleh dikatakan minggu yang basah kat sebelah utara nie.. Masa aku balik ke Penang pung hujang jugak..

Bila hujan ni , tau sajalah, banyak kerja2 yang tak dapat dijalankan. Bukannya bermaksud nak marah sebab hujan, tetapi begitulah selalunya manusia ni kan? Bila panas, minta hujan, bila hujan dia mintak pulak panas. Memang manusia ni tak pernah nya puas dengan apa yang diberikan.

Minggu nie, apa nak buat, dia punya panaih hang kata..Nama pun Gurun kan. Badan yang dah separuh abad ni nampaknya dah tak tahan ngan pertukaran cuaca, maka ke Klinik lah apa lagi. Aku try pi Klinik Gurun, tapi disebabkan aku tak bawa kad pesara TNB, maka depa sudah banyak songeh sikit. Aku pun teruih balik Penang dan pi Klinik panel aku dolu. Punyalah ramai orang yang sakit, kena tunggu lama tu.. Tapi aku rasalah kan, kalau Klinik tempat lain mesti sat saja Doktor attend depa nie. Tapi kat Klinik Pertama ni, Jln Dato' Keramat, lain sikit. Bila sampai giliran Dr Tajuddeen, memang ramai yang nak jumpa dia. Sebabnya, dia ni bukan setakat merawat saja, tapi dia akan melayan hang dengan apa saja soalan pasai kesihatan kita nih. Pasai tulah org suka pi jumpak dia..Thank You doc..You memang best..

Dr bagi MC 2 hari..Tapi macam selalu dan kebiasaannya lah, MC ni memang untuk rest sungguh sungguh. Memang aku nak rest ngan sepenohnya pun, MC maaaa...

WASSALAM

2 comments:

KODEN said...

Salam,

Kelmarin super-duper senior kita d SMJ, Major(B) Bahar call aku jemput wakil darah59 to a meeting utk nak tubuh pro-term comm. Alumni SMJ/SATS/SKJ. Aku suka idea ni tapi
1-aku nak minta restu bro/sis utk aku hadir n wakili group kita. Aku tak mau buat hal ni atas pandai2 sendiri saja.
2-aku nak minta volunteer yg nak masuk jadi AJK. Boleh la aku cadangkan.
3-jgn pulak sbb aku p mlm ni, otometik aku yg dcadangkan.
Tolong contek aku dgn kadar segera supaya aku tak p meeting mlm ni with doubt samada aku ni wakil yg sah or cetakrompak!!!!
Baca, pikiaq n kontek aku dgn pendirian n pendapat masing2 k supaya aku tau aku patut cakap/senyap d meeting mlm ni.

Wassallam,

CIOW.

KODEN.

kamal said...

Salam,

Aku setuju hg p koden...apa2 perkembabgan dlm meeting hg crita2 lah kat kami...