Thursday, July 30, 2009

RANTINGS...


Assalamualaikum...

Terima kasih yang teramat sangat kepada ibnusamanaljawali kerana menerangkan perkara yang kelabu pada diri aku, kisah Yasmin.

Semalam terdapat gak kisah wartawan yang marah dan tak setuju dengan paparan kisah Yasmin yang di keluarkan dalam Kosmo tempoh hari. Marina Mahathir pun marah, kononnya tak elok cerita2 camtu di siarkan kepada umum. Tetapi apa masaalahnya yang sebenaqnya? Kita sebagai pembaca perlu tahu perkara yang sebnaq. Tambahan pulak dia tu orang Islam. Aku rasa kalau benda yang complicated camni tak di sebarkan pada umum, salah besaq tu. Kita perlu tahu sesuatu yang pelik dan tak pernah terjadi ini supaya kita mengambil iktibar darinya.
Memang betui dia tu seorang yang berbakat besar, itulah lagi yang membuatkan ramai orang ingin tahu perkara yang sebenar..Aku terutamanya, ingin sangat nak tahu camana jenazah nya diuruskan dan sebagainyalah, mengikut Islam. Aku bersetuju sangat kalau cerita sebegini disebarkan agar umat Islam di Malaysia ni lebih prihatin akan kes2 yang sebegini nanti. Surat bantahan yang dikirimkan ke Kosmo aku masukkan diatas. Ambik dari Rocky Bru.

Anyway...sedih gak aku dengaq yang hampa dah decline jemputan Maklang CT tu. Aku sebenaqnya teringin nak pi, kalau hampa semua pi lah. Kalau hampa semua tak dak aku lagi lah lost. Tak kenai sapa sapa pung. Yang aku heran ni, orang yang patut uruskan untuk darah59ners pulak yang terpaksa menarik diri..Aduh sedih.. Mungkin boleh kita buat lain kali. Bila aku balik menetap kat Shah Alam, kita buat lain lah no.. Minta ampun dan maaf banyak2 pada maklang CT dan ibnusalam diatas cancellation ini.

WASSALAM


No comments: