Saturday, April 4, 2009

SYOK SENDIRI


Assalamualaikum...

Petang kemarin aku balik Penang Ni lah pemandangan atas jambatan jam 6:30pm. Memang gelap dan suspen gak. Dari SP sampai Bertam memang aku mengharungi cuaca buruk. Hujan lebat sungguh masa tu. Lepas Bertam je, clear. Sampailah bila aku kat jambatan. Masuk Pulau je...apa lagi sangkut lah. Dalam Pulau dah hujan lama rupanya. Puddle sana sini, trafik amat perlahan sekali.

Anyway, semalam aku beli ari ikan Naina untuk bawak balik makan kat Penang. Lepas makan about 8pm, aku dapat call dari salah seorang gang kita gak lah. Katanya dah lama tak tengok blog ni dan hari ni baru ada masa sikit dan dia siap bagi time bahawa dia ada tengok dalam 5 minit camtu. Dia kata blog ni "syok sendiri". Tetapi dia tak lupa gak appreciate sebab kita nak buat gathering 060609 nanti...Well..

Dah lepas cakap ngan dia aku pun dok pikiaq lah perkataan syok sendiri yg dilemparkan oleh kawan kita ni. Ada kah aku yg syok sendiri atau adakah kita yg participate dalam blog ni yang pakat dok syok sendiri.

Blog adalah suatu tempat dimana kita boleh masukkan coretan kita seharian. Ada gak org yang gunakannya sebagai diari harian. Ada gak yang guna nya sebagai alat politik. Ada gak yang gunakan sebagai web lucah dan berbagai lagi. Blog 59ers ni bukan target masysrakat Malaysia untuk membacanya, tetapi hanya kawan2 yg mengenali antara satu sama lain untuk menyumbang artikel ka, atau bersembang je ka, atau apa saja lah. Dia bukan tempat untuk mendapatkan berita terkini, situasi politik terkini atau gambaq lucah terkini. Tetapi dia adalah hasil coretan aku, apa yang aku lalui, apa yang aku rasa nak share ngan kawan2 dan juga aku buka peluang untuk kawan2 masukkan apa saja yang depa nak share dengan kawan2 yang lain. Adakah itu "SYOK SENDIRI"? Mungkin jugak lah. Syok sesama kita semua lah kut. Tak salah kan? Ini semua kerja jariah. Bukan dapat 5 dit pun. Kalau nak cari cerita sensasi, carilah paper Metro ka apa ka...Kalau nak mensensasikan lagi blog ni, contribute lah artikel ka apa ka kan? Kawan kita sorang ni pun kekadang dia cakap serius sangat, bila sentuh kisah kecik2 dulu pun dia macam tak berapa suka je nak cakap..Insyaallah aku jumpa dia hari Senin ni di SP. Mungkin boleh sembang ngan lebih lanjut..

3 comments:

Anonymous said...

YES CUACA TERUK SEMALAM...I BWA KERETA FR KL...HUJAN DARI IPOH SAMPAI KAT GURUN TERNG BENDERANGGGG..

BAPAKKK TALIBBB...10K TUU TERMASUKKK BILIKKK HOTEL YAAA BAPAKK UNT YG MAI JAUHHH....MACAM I NIE YG TAK MAMPUUUU!!!!!

NAKKK TANYAAA ..TAMBANGGG BASS 30RM SURE MENANAH TELINGAAA SATGIII...TAPI TANYAA PIII LAAA..KOT KOTTT TOK PENGHULU KATA ...LINE CLEARRR!!!!! HAHAHA!!!! MACAMANA TOK PENGHULU....KITAA BAGI BETIH..DEPA TANYAA PAHAA PULAK DAHH

FAZIE

p/s D Dy u bila nak sponsor lakkk!!! jangan tunggu lama2 nanati di .......

darah59 said...

Ni apahal dok minta macam2 nih. Klu dok minta sangat buat sendiri lah..

Anonymous said...

SALAM..

Naik bot sebelah pagi..
Tujuan menagkap ikan tenggiri..
Kami bukan SYOK SENDIRI..
Tapi SYOK SESAMA SENDIRI.

Tahun 2009 dah menjelma..
Niat dihati nak hidup bsama..
Tok Penghulu tok sah tunggu lama2..
06.06.2009 kita akadnikah sama-sama.

Tiap2 hari akhbar tukaq tajuk..
Agar ramai yang akan mengikut..
Aku tau D DY hang merajuk..
06.06.nii takan hang tak mai kut.

Bot bapak tsadai kat N.10k..
Kereta merc nonya pulak TAL18..
Org kaya sponsor B.bash 10k..
Kalau tak salah orgnya BAPAK TAL18.

Pembaris panjang dipanggil kayurul.
Unt sukat kayu jati..
Ramai lagi belum kenal IBU NURUL..
So bawala bersama pada 06.06 nanti.

madu minum ayaq sarbad..
Minum Pulak sambil bdiri..
06.06 genabla kita 1/2 abad..
Janganlah pakat2 dok sbunyi diri.

Fazie