Thursday, April 9, 2009

CADANGAN

Salam semua...

Aku seronok gak bila dah ada cadangan2 untuk BB50 kita nanti. Macam aku kata sebelum ni, kita serah kan pada majoriti. Perkara utama yang hampa semua patut tengok disini adalah idea untuk BB50 tu sendiri. Pertemuan untuk menyambut bersama sama 50 tahun berkeliarannya kita di dunia ini. Hahahaha..aku ni dah terikut ikut ngan kata2 puitis yang Manggis masukkan dalam blog dia tu..Tapi memang tak dak tokoh langsunglah aku ni nak keluarkan kata2 puitis..tis..tis..

Salah sekiranya hampa mengatakan yang kami ni tak pikiaq langsung pasai gang di Kedah. Posting aku yang mula tentang BB50 ni pun dah aku nyatakan yang tempat yang dipilih masih terbuka untuk cadangan dan kita akan mengikut kehendak ramai. Sekiranya ramai yang setuju kita sanggup terima cadangan semua. Yang membuatkan aku memilih tarikh dan juga tempat ni adalah atas persetujuan 4 kawan yang bertemu secara spontan dan aku pun throw the idea onto the blog. Mari kita pakat2 buat cadangan dan kalau hampa rasa perlu kita akan buat undian..amacam?

Aku akan masukkan peti undi ni sekiranya hampa mau..Mau ka?

WASSALAM

4 comments:

madud said...

kalau nak masuk peti undi,

nomot satu: undi tempat, kena senarai kan tempat2.

nomot dua: nak senarai camana? cadangan baru dua tiga, pantai merdeka yang bersepah dengan taik lembu, janda baik yang tak berapa baik punya cadangan dan lain2 lagi.

nomot tiga: semua dah setuju kaa tentang tarikh?

nomot ompek: berapa det sorang nak kena keluark?

nomot lima: sapa keluark det sponsor boleh la veto semua cadangan dan kami pakat2 ikut kehendak hang, wakakaakakakakakaaaa

KODEN said...

Salam,

Dude, mula2 aku baca komen hang..., aku ingat hang ni wire dah ok n screw pun dah kejap semula kot. Tot tot mai tang ujung..., hang buat pulak dah ghAplah jingga hang.
Betoi sangat2 la mcm Dz kata. Hang ni blur mcm tak dak ubat dah ni. Dah la tu..., berjangkit pulak tuuu!
Ni... Dude, hang kena gigit nyamok apa yg jadi mudharat gini sekali ni??? Nyamok apa yg bawa wabak blur ni?
Tapi tang list of tempat2 tu aku salute hang n elok la kalau Dz dpt jolok2 sikit lagi. Nak dengaq latah2 kwn2.
Tarikh tu biaq p hat saja kot. N tang "berapa det nak kena bayaq", kita pakai fomula lama kot. Kita pukoi agak2 lebih kurang dulu dgn kadar ceiling yg mungkin kita kena bayaq.
Laaaa, aku ni dah terlatah. Baru semalam aku kata tak mau pikiaq lagi hal ni.

Wassallam.

CIOW.

KODEN

Anonymous said...

koden, hang ingat aku gelak pada ending tu sesaja kaa?
pikiark jgan tak pikiark, wakakakakakaaaa

Kuda Tua said...

Artikel 12 (dah sedozen le!)

GHAMBU-GHAMBA...,HAGHU-HAGHA.

Inilah yg dkatakan keluarga bahagia. Keluarga bahagia tak kan sunyi dari detik2 gumbira. Tapi tak kurang juga detik2 duka.
Kadang2 bertutur manis dan kadang2 berkata2 sinis. Ana pun dtg dari keluarga yg ramai. Bertumbuk dan bertekak menjadi lumrah tetapi Alhamdulillah aspek manis dan sinis serta gumbira dan duka ini lah yg mengakrabkan kami hingga kini.
Mungkin kita bermula jampok2 dlm ruang2 komen dgn nada GHAMBU-GHAMBA tapi akhir2 ini ramai yg menyuarakan kerisauan dlm ruang2 komen artikel. Risau songeh-mongeh dah menjadi HAGHU-HAGHA!
Manusia tak lari dari keterlanjuran. Jika itu yg telah berlaku, ana berpendapat sipulan tak perlu nak minta maaf. Memadai dgn hanya tidak mencuba menegak benang yg basah. Jika mempunyai kekuatan utk memohon maaf, semestinya lah lebih baik!
Terlupakah kita akan BB50 yg kita sama2 tunggu2?
Lupakan semua HAGHU-HAGHA n mari lah kita "maximise our resourses" utk menjayakan BB50. Tak kiralah dmana sekali pun. Tak kiralah dgn atau tanpa tajaan. Tak kiralah dgn hiburan atau tiada. Tak kiralah makanan mewah atau tamban kering!
Jika benar2 ada bro/sis yg mempunyai cadangan tempat2 lain yg lebih menjimatkan dlm segala aspek, utarakan saja! Sama2 boleh kita bincang dan timbang. Kenapa mesti Penghulu sahaja yg bertanya dan menimbang? Sedangkan BB50 adalah "our event". Ana mohon maaf jika Penghulu terguris dgn komen ana ini. Hakikatnya, ana ikhlas
dan kerdil dlm mengutarakan komen ini.
Jika terdapat bro/sis yg berminat menyumbang, simpan saja dulu RM itu. D hari BB50 itu nanti berbisik2 lah dgn AJK majlis utk menampung kekurangan. Ana dfahamkan, pada setiap perjumpaan sebelum ini, kita TIDAK PERNAH DAPAT MENAMPUNG KOS penganjuran. Tetapi ada sahaja beberapa orang bro/sis kita yg pemurah yg telah menyumbang.
Malu, sayu dan sedih ana menceritakan tentang kemurahan hati beberapa orang bro/sis kita yg tidak pernah mahu dkenali.
Ringkasnya ana berharap dmana sekalipun, berapa orang yg nak datang sekalipun..., BB50 MESTI DIJAYAKAN!!! (InsyaALLAH)