Sunday, December 2, 2007

Pesta Pulau Pinang

Fr.Left - Ah Huat,Jan Darus,Muttalib,Hamsan(membelakangi)Amin Bahari,Muhyideen,Chot

Assakamualaikum gang,

Alhamdulillah hang idup lagi n nampak gaya mungkin akan murah rezeki d Ganu pula.
Pulung jangang tak pulung bro.!!
Yes aku nak tambah sikit tentang prjupaan kita d Quality Hotel Sh Alam tu. Mula2 kita kena TQ kat Hj Hasaza la yang kiliaq kot mana tak tau sampai dpt sponsor that get together.
Then macam yang hang cakap, aku pun TABEK kan gang kita yang mai dari Kedah :- Lid, Ta, Fadzilah n Kamal. Depa ni memang words cannot discribe how strong their bonds r with this SSAT/SMJ 59ers Allumni
ni.
Hari tu, beside Rajan n Puziah yang timboi, Ismail Shukor (budak berek polis) pon mai juga. Memang syok n nostalgic.
PASAI APA KITA TAK BUAT LAGI TAHUN NI HA?
Next I'll move on to Hj Dek D's request ;
Pak aji ni ada apa2 yg tak kena kot?!?!?!? Amboi nak kena crita yg elok2 saja. Piiii raaah. Kalau tulih blog gang pun nak kena mcm tu, lagi baik tuleh skrip drama.
Dek D,
Awat hang ni, banyak dok putaq dgn bini ka? He he he. jgn maraaah. Kalau marah kena juai mcm Ahmad Nisfu.
Story yg nak tolong kwn tu, GREAT MOVE n aku cadang sapa yg berminat n ada lebihan sila contec Dzamri over the phone. Kwn kita ni memang kesian betoi. Tapi kalau ikut2 aku pun patut dapat bantuan sbb aku dah anak yatim piaTWO. Dia baru yatim piaONE.He he he... aku harap none of us is too sensitive about this piaONE n piaTWO thing ni k. Kan tadi dah kata, kalau nak tulis yg serious n elok2 saja, baik tulis skrip drama.
OK lah aku dah nak kena p opis aku dah. Aku ni kerja kais pagi makan pagi n kais petang makan petang.
COBAAAAAN

Message/Komen dari KODEN..

Sibuk gila aku 2/3 hari ni nak setup stall kat tapak Pesta Pulau Pinang ni..Banyak sangat yang kena sediakan,maklumlah tak pernah dok buat...1st.time la katakan.

We arrive kat Penang about 10pm Thursday,terus relax lepas tu sebab jln jauh dan it was raining off n on kat hiway tu. Letih. Anyway the next day tu start lah...acquire the stall pas tu stat angkut barang,beli barang dan sbg. Sampai lah yesterday evening pukul 8.00 mlm baru we are able to produce the first product.

Ramai yg berhenti dan lihat while Dude dok bakar kaca tu and make into shapes. First product dia adalah burung yg duduk atas palang dan di sangkut pada dahan...cantik...Tetapi semalam tiada jualan di buat. Promo kena kuat sikit kut no? Tak pa lah mlm ni aku nak bising2 sikit kat situ and anyway Dude ngan anak aku akan masuk pesta jam 3ptg utk buat lebih banyak produk2 yg kecil mcm letters ka yg boleh di gantung kat leher...hehehe

Tapi tak apalah...Klu ada gang mana2 yg nak mai melawat..Gerai no Z10, sebelah kedai jual karpet Pakistan. Semalam Din ILY ngan Des bini dia dan kakak bini dia mai...Kak ipar dia ni mcm Des la juga habis2..Nyanyi dangdut ia...Katanya sekarang solo2 gitu..Enggak ada yg punya.Nasib baik aku ni 1 woman man,klu taksiap...Hahahaha.Ini ada satu msg utk anak Mak Chom...Jgn rapat2 ya...hehehe..tapi kriteria dia kena lah Den...

Aku dengar kata hampa nak buat makan2 apa ka...Best tu sebab 2007 dah nak habis.Hari tu kontek Jit pun diam je...Jit ni pun lagi satu..Takat nak sms ka,tinggal komen ka takkan tak leh kut...Maklumlah kita ni bukan org gomen mcm dia.

Jit ni dulu masuk SMJ stat klas remove kan? Dia ngan Amin sekali lah. Jit ni dari dulu pun memang diam dan kecik.Tapi boleh bawa dia ke hulu hiliaq punya.Aku sempat bermesra ngan Jit ni 3 tahunsaja.Tapi aku suka dia. Dulu rambut dia kerinting dan belah tengah. Last I met him maybe dah buat technique rrebonding kut,nampak straight je.

Hari tu aku ngan Koden dpt opportunity jumpa Jit n family kat Alamanda Putrajaya.Itu pun pasai Ta JPJ (mami jarum) mai dan nak jumpa kami so...pi lah. Dik D pun hadir setelah lama berdiam diri dengan kami,walaupun he claims that we all tak kontek dia whatsoever tapi ...aaaagghhh segan nak cakap lah pasai dia ni. Sat gi aku kata banyak2 kena "heart attack" pulak.Masuk hospital jadi invisible man..Sapa pun tak leh nampak dia kat hosp.,Kawan kawan ramai pi melawat tapi malangnya Doktor sudah salah bagi ubat hingga dia tak boleh menjelma lagi...Tapi aku ngan Koden jumpa dia kat Pelita Subang Jaya..Dok heret kaki ngan muka herot semua,aku panggil pun tak jawab.Taapi Koden yg dok sebelah aku dah gelak berdekah2..Tak hormat langsung la dia ni kat org sakit.Anyway now he is better...hope for the best.

Melalut lah bila cakap topik dia ni...banyak lagi..lain kali. Balik pasai Jit,bila kami jumpa dia dan ajak pi minum dan sembang2 kat kedai mamak 24hrs tu,bini dia asyik tanya kat mana je..Pas tu dia kena hantar bini dia balik dulu baru lah join kami,so semua org check la peha dia kut2 kena cubit ke ..Hehehehe.Jit oh Jit...U the man... Dia ni berkhidmat kat embassy Russia ngan Pakistan dulu ni.Lebih kurang mcm James Bond punya kerja lah...Tak padan ngan kecik jadi spy utk malaysia tu..Dahsyat wa respek sama lu.

Malam tu . aku, koden, dik d,jit ngan Ta&anak2nya bersembang lah.Tapi Ta balik awai jadi tinggal lah kami smpai pagi juga punya menyembang.

Jit,klu hang baca ni ..cepat2 lah buat gathering tu..nak tunggu raya haji kut.Boleh kita korban Dik D...semeleh jgn tak semeleh...

Aku chow dulu sebab mlm ni nak berniaga lagi dan aku nak pikiaq apa cara promo paling best for Dude..Pengacara radio Penang aku dah minta tolong dah...Hopefully jln...

Bye guys..Cheerio.
(Mlm ni aku balik Shah Alam daaa)

No comments: