Thursday, July 17, 2008

PUTRAJAYA

Salam semua,

Aku terpaksalah bersusah payah 2/3 hari ni untuk settle segala kehilangan yang aku alami. Alhamdulillah....Semua settle.

Hari Selasa 15hb. Julai 2008, aku dapat buat IC sementara aku kat Shah Alam. Banyak ratus jugak yang kena mulanya, sebab ikut rekod depa aku dah hilang IC 3x. 300 lebih lah aku punya bill untuk buat IC baru. Pegawai Pejabat Pendaftaran yang melayan aku tu bertanya kat aku samada nak teruskan buat IC selepas dia bagi tau yang aku kena RM310/=...aku pun dengan sedihnya kata apa nak buat, terpaksalah.

Aku tanya dia samaada aku kena bayaq kat kaunter dia atau kaunter yang lain, dia kata boleh bayaq sini. Aku pun huloqlah RM350/= sambil dok menyesal dalam hati sebab aku tak berhati hati ngan wallet aku tu.

Dia pulak tanya "En tak de duit RM10/= ke?". Aku cakap tak dak lah boss... Dia print bill dan terkezutnya aku bila dia huloq aku balik RM200/= dan meminta aku agar jangan bercerita kepada sesiapa. Dia takut nanti semua orang mai minta diskaun dari dia. Katanya lagi kalau kita dirompak, ada repot polis dirompak oleh orang bersenjata ka apa ka baru boleh dapat free. RM10/= kena bayaq lah jugak. Aku berterima kasih kat dia tak kurang dari 15x sebab dapat balik RM200/=.

Memang dia minta aku jangan cerita kat orang tapi aku nak jugak share cerita ni bgan hampa semua sebab aku rasa dia tu seorang insan yang baik hati. Ada toleransi walau pun aku tak mintak kurang. Mungkin jugak sebab muka aku yang jujur ni maka dia bertindak demikian...

Terma Kaseh banyak En.....

Bila aku keluaq dari Pendaftaran, aku tengok cuaca dah gelap dan hampir nak hujan, aku pun SMS Koden tanya apa dia buat? Dia terus call aku kata dia nak pi Putrajaya dan tanya samaada aku nak ikut. Apalagi, aku pun OK saja. Dia mai ambik aku kat TTDI Jaya dan kami pun sembanglah dalam kereta. Kami bercadang nak jumpa Jit Md Noq dan Dik D, tapi Dik D tak cenang sebab dia dapat kontrak besaq la nie...Juta juta jugak dengaq habaqnya. Syukur kawan aku sorang tu. Jit pulak suruh call dia bila sampai nanti.

Pas Koden pi hantaq invoice dia kat Yati Pak Daud, kami pun pi cari Jit kat opis dia. Aku dah pesan kat Jit agar jjgn pakai kot, sebab keta Koden panas. Hahaha. Dia turun bengan tienya. Aku pun ubah tempat duduk lah, dok di belakang. Koden dah bawa Satria anak dia, maka aku terpaksalah atoq barang kat belakang keta dia yg berselerak tu untuk duduk. Mcm keta aku jugak, selalu berselerak. Jit boleh tanya samaada ni kereta Alam Flora ka? Hahahaha...mulut dia ni kadang2 memang pedas pada yang tak tahan..hehehe.

Dia pun bawak kami pi makan kat bawah mesjid tu, tepi tasik...sembang2, mengata kat Dik D sikit, pastu hantaq dia balik dan kami pun celah...

2 jam di Putrajaya bersama Jit & Koden.

Monday, July 14, 2008

YURAN

Salam semua,

Aku ada kontek Mat Lazim, Ta dan jugak Kamal berkenaan pembayaran yuran majlis, tapi nampaknya respon sebelah utara slow sikit.

1. Ta cuma dapat call dari Amin sahaja.
2. Mat Lazim dapat call, tapi banyak yang minta untuk buat bayaran pada hari majlis.
3. Kamal pun macam Mat Lazim jugak.
4. Koden dah dapt kumpui banyak jugak.

Majlis ni dibuat untuk kita. Tak dak taukeh dalam majlis ni. Tak dak tuan rumah. Majlis ni adalah untuk semua kita kita sahaja. Jadi, kami yang memulakan langkah untuk majlis ni pun tidak mendapat apa apa keuntungan melainkan kepuasan hati semata mata apabila kita dapat bertemu dan bersembang serta mengeratkan silaturrahim kita semua.

Jadi disini aku nak mintalah agar kita dapat kumpoulkan duit tu sebelum majlis agar perancangan kita tak terbantut. Kita perlu untuk menjelaskan deposit pada 20hb ini. Segala persiapan lain juga memerlukan wang dan aku harap hampa faham dengan apa yang aku nak kata ni, sebab aku rasa macam frust sikit kalau kita tak cukup dana untuk nak buat deposit.

Jangan lupa...MAJLIS ni hak kita semua. Cuma kami tolong memulakan langkah, kita patut berkerjasama semua untuk menjayakan majlis ini.

Sekian WASSALAM.

MUSIBAH

Salam gang semua,

4/5 hari ni sibuklah aku. Pi Gurun, pas tu masuk sampai ke Siam. Kerja punya pasai, hampa jangan dok pikiaq yang bukan bukan.

Anyway senang hati sikit bila dengaq lapuran dari Koden yang dia dah kutip RM245/= sehingga hari ini dan time ni. Baguih lah tu respon nya. Tapi macam Gah katalah, depa ni kebanyakkan nya suka last minit punya cerita, baru nak kelam kabut. Kita akan order food ikut duit yang masuklah senang supaya tiada pembaziran yang berlaku. Oleh itu harap harap kawang2 semua pikiaq pikiaq lah tengok agar kita boleh buat majlis ni dengan lancar...

Aku di timpa musibah hari tu bila pi Gurun. Wallet aku tercicir lah...Tak tau tang mana jatuhnya. Duit tak hilang banyak, about RM50 je, tapi segala IC, Bank card, NIOSH Petronas card,PM Care medical Card...sedih aku. Tu lah pasai aku 2/3 hari ni kena buat segala macam benda. Nak nai kapal terbang pun tak leh IC tak dak. Kereta aku dok kat airport Kuala Terengganu semenjak hari Khamis malam hari tu. Tak tau apa dah jadi. Tapi aku confident tak dak orang mau kereta aku. 1- Sebab dah buruk. Cat pun dah terkeluaq. 2- Kereta camtu dizaman minyak mahai ni, orang tak mau pun. Jual kati boleh lah. 3- Cuma tayar aku saja yang aku risau depa balaih. Hahahaha...

Thursday, July 10, 2008

LENCANA


Warna camni yang aku ingat dulu dan nama sekolah was SATS
Ini yang latest aku dapat dari portal sekolah.

Yang ni aku tak leh nak komen, sebab aku tak ingat.

Yang bawah ni dalam internet pun quality dah hancus, maybe can help u out den..

Sunday, July 6, 2008

BAYARAN

Salam semua,

Good news... Tempat untuk adakan majlis perhimpunan kita dah pun di tempah dan ia adalah atas hasil usaha Kamal, Mat Lazim dan Roshita Mansor. Aku nak ucapkan berbanyak terima kaseh kat hampa semua dan aku rasa tak salah kalau aku kata aku mewakili semua sahabat2 yang lain.

Untuk yang memerlukan bilik untuk menginap, sila buat tempahan dan kita boleh block book sekali dan besar kemungkinan kita dapat rate yang lebih murah. Jadi seeloknya lah kalau hampa masukkan dalam komen sekiranya perlu. Jangan pulak lupa untuk memperkenalkan diri.

Aku nak cadangkan Roshita Mansor yang bertugas di JPJ Aloq Setaq sebagai salah seorang wakil untuk buat kutipan. Jadi sesiapa yang ada di Aloq Setaq boleh lah kontek Ta 019-4816300. Aku rasa Ta ni paling strategik sekali sebab dia sentiasa ada di opis.

Wakil kedua ialah Mat Lazim yang berpengkalan di Jitra. Bagi yang dok sebelah Jitra sila hubungi 019-4185020. Dia ni mungkin liaq sikit sebab kerja dia memerlukan dia keluaq dari opis. Walau bagaimanapun, sila buat temujanji ngan dia dan buat bayaran.

Untuk yang lebih jauh lagi sila masukkan dalam Bank Akaun Koden. Nama Zainuddin Idrus, Maybank 114271318009. Pas hampa masuk hampa kontek lah dia at 012-3168555.

Harap harap kita dapat kumpulkan awai supaya segala persiapan boleh berjalan lancar.

WASSALAM guys and gals.