Wednesday, July 22, 2009

BIDUAN


Assalamualaikum...

Aku tak dapat tidak nak menceritakan kisah seorang biduan.. Aku tengok dalam you tube lagu ni Indon nyanyikan..ya.. Lagu ini dia orang yang punya ke Pak? Waduh..ngak tahu aku sehingga hari ini..Ingatkan Dhalan punya...


Anyway, Jumaat malam..jam 11malam..aku terima panggilan dari kawan aku, bukan kawan SATS atau pun SMJ atau pun SMTAS. Dia ni sudah musibahkat Sungai Besi..Mintak tolong.. Aku ni ada kat Tg Dawai masa tu, baru sudah attend dinner kontraktor friend. Dia dah tak dak sapa2 yang boleh tolong dia masa tu. Mungkin dia pun dah ghaplah popia kut..Aku pun pikiaq pi pikiaq mai, Dude lah yang aku call. Tanpa berlengah, Dude terus sampai dan bagi bantuan. Sekian lama jugak Dude kat sana, sampai pagi baru boleh balik dan macam2 dugaan yang dia harungi semasa membantu kawan aku tu..Aku nak ucapkan berbanyak banyak TERIMA KASEH dan Dude..I owe U 1..You've got a good heart bro..Thanks again..

Ni lah biduan yang aku maksudkan tu...

DUSUN KITAK?

Assalamualaikum...

Sahibul hikayat, arakian maka terserlah sudahlah kesibukan yang ana lalui selama sejak dua menjak ini..Aku main hentam saja daaa..

Aku memang sibuk lanie. Penghujung projek memang gini lah selalunya. Tambahan pulak ngan Turn Around (Shutdown) kat PFK, dengan ramainya pekerja2 mai dari seluruh pelusuk Malaya..WOW...

Aku pun tak sedaq kata ada komen2 baru yg masuk kedalam KSA until Koden shout. Haru sungguh moderator camni kan..Nasib lah...

kurnia said...
salaam semua,
petang semalam saya cakap dengan gah pasal ni dan pagi tadi dengan koden pulak and they suggested i post this idea here. my idea/suggestion ialah, selain dari ke kucing untuk gathering seterusnya (yang mana mungkin ramai yang tak mampu masa, kewangan, dan sebagainya), kita boleh buat kita punya gathering, termasuk family juga, di dusun paksu saya di sungai congkak, hulu langat. it's just about half an hour's drive from ampang/ulu kelang. kat dusun tu ada anak sungai bukit, air sejuk cantik jernih (kalau tak hujan hari sebelum tu la) dan siap dengan picnic area yang ada tables and benches, ada chalets, bilik air/mandi dan ada padang kecil untuk kalau nak main bola, nak main kejar-kejar ka, lawan tarik tali ke tarik apa-apa ka... kalau kita nak masak ka, nak bbq ka, nak masak apa-apa yang simple ka, semua boleh...nak buat secara pot-luck pun ok juga. kita boleh sehari suntuk di situ atau kalau ada yang nak tidur kat situ pun boleh...dalam chalet ka, berkhemah ka...asal jangan tidur atas pokok ja dah, insuran tak cover :-)
kita boleh buat gathering ni samada sebelum puasa atau selepas raya, as an eidul-fitri gathering. tempat ni dekat and within driving distance for those of us yang tinggal di kl dan kawasan2 berdekatan. tak perlu planning/organisation sangat2, tak perlu sewa bas rombongan atau cari flight tickets yang murah atau cari hotel dan sebagainya. cuma tetapkan hari, let me know at least 2 weeks before the day/date so that i can inform my paksu and maksu. kita buat macam gathering di shah alam hari tu, ad hoc saja, siapa boleh join, good; siapa tak boleh, semuga di lain kali boleh.
ok, that's my idea.
~kurnia~

JULY 16, 2009 4:00 PM

Not a bad idea..bila dah ramai berjumpa ni, macam2 idealah yang keluaq kan? Well guys, get to it, while the fruit season is still on..hahahaha.

Actually sambil aku dok post ni, aku dengaq lagu Bellamy Brothers, teringat plak nak ajak hampa dengaq sama, selak dalam You Tube, ada dua versi pulak tu..yang muda dan yang tua..

Macam kita jugak lah..Dok bercerita kisah yang muda sebab kita semua dah melalui banyak pengalaman dah kan?


WASSALAM...

Saturday, July 18, 2009

MAL 2 - 3 MAN U.




Assalamualaikum...

Ok lah tu kan score 3-2, Malaysia kena...Aku pun nasib baik dapt tengok menerusi internet, 2 gol yg Malaysia score melalui Amri Yahyah. Apa nak expect dari Malaysia, depa defend je lah kan. Memang tak terlawan lah ngan depa nie. Tapi hari nie main siang, maka fair pada kedua pasukan. Malaysia sendiri jarang main sebelah siang dalam negara sendi
ri..


Rooney, Nani n Owen untuk Man U dan mesti lah akan di gembar gemburkan dalam paper esok
Amri sebagai hero Mlaysia. Tapi gol dia pun not bad..Terpedaya keeper tu.

Gambaq tunjuk tendangan Owen yang mengalahkan pasukan Malaysia...
Well Done Boys...Malaysia Boleh..tahan..

Kat bawah menunjukkan rakyat yang lebih sayang barang luaq dari produk negara sendiri..

Wassalam








Friday, July 17, 2009

MAN U..MAIN U

Assalamualaikum...

The Red Devils are in town...Adakah kawan2 yang pi tengok malam ni? Nampaknya masa depa training pun dah ramai orang pi ushar..Tengok lah gambaq sebelah...

Aku sbenaqnya syok nak tengok Owen perform alongside Rooney tu kan. Sure best punya..Macam masa depa main ngan England dolu..Agak2 berapa lah depa nanti kena ngan Malaysia kan? Eh eh..betui ka statement aku nie. Terbalik kut no!. Tak pa lah besok kita boleh lihat siapa yang kena....

So kalau ada sesiapa yang pi ke Stadium Nasional Bukit Jalil esok, cerita2 lah sama no..Share lah ngan kita yang tak sampai nak kesana tu..

WASSALAM

POLKA DOT

Assalamualaikum...

1. Kisah anonymous ni dah lama sangat kita dok bincangkan. Madud yang komputer savvy pun dah banyak kali dah dok bercerita camana nak buat dan sebagainya. Kalau yang interested tu boleh lah suruh Madud ajaq. Upah dia tak mahai. Tembakau yang busuk tu je..
Aku pun dah banyak kali sound gak kisah anonymous dok mengata orang dan sebagainya. Pikiaq pi pikiaq mai, senang je..Dah tak mau dengaq cakap, tak mau nak tonjol diri, kita delete je lah. Trend dia, bila nak mengata orang je depa tak berani boh nama..Seriau jugak..

2. Aku tak berapa faham ngan Fazie ni..sat dia kata jangan merokok, tetiba dia nak tolong gi beli tembakau kat Madud pulak. Merokok ni membahayakan kesihatan. Tak baik..sikit hari aku pun nak berhenti dah la..So tak yah lah dok encourage lagi orang merokok by helping them buy and what not..Tak yah dok susah payah lah Fazie oi..LAgi pun tembakau tu busuk. Merosakkan alam persekitaran.. Kat Gurun ni banyak jagung, nanti aku kutip kan bulu jagung tu bagi buat tembakau...Bau dia lebih wangi lagi..

3. Aduss..cuaca kat Gurun ni amatlah panas lanie. Tambahan pulak kilang Petronas Fertilizer Kedah ni akan jalankan Turn Around dia pada 21hb ni. Ramai sangat pekerja2 yang masuk ke sini. Di sini juga dah jadi cam tempat reunion utk gang2 Oil n Gas ni bertemu dan berpisah. Lepas ni tak tau nak jumpa kat mana pulak. Tapi its a nice feelinglah bila kita dapat jumpa balik gang lama2..Cam kita buat reunion gak lah.

4. Malam ni, PFK ada buat appreciation dinner utk staff dia. Bertemakan Polka Dot. Aku adalah sangkut paut sikit ngan event management dia malam ni..Aku terpaksa pusing Penang cari kain Polka Dot utk buat hiasan dewan, punya lah susah dapat. Akhirnya dapat gak lah kat Bazaar Penang tuh..Tak murah bro..RM100 utk 40 ela. Anyway deco pun dah siap, sound check pun dah siap, tunggu malam jelah for the event proper.

Aku dah nak masuk plant balik..Kerja aku dah 99% siap dan nak commission sepenuhnya..Pas tu, Selamat Tinggal Gurun...

WASSALAM