Monday, July 13, 2009

KSA


Assalamualaikum ...

Gah start hoit kat Koden, Koden pun mula hoit kat sapa saja yang dia ingat, maka terjadilah kenduri kecik kat Restaurant Kenanga Kelab Shah Alam dalam suasana yang amat tenteram dan ceria.

Memang kena buat camtu je la nie. Kalau dah secara formal jadi kelam kabut, kita hoit2 je lah. Fazie..thank you for coming all the way from Alor Star. Paling jauh lah tu. 2nd jauh, anak cikgu rahman dari Gurun..hahaha..

Aku bertolak dari Penang Airport kul 9:20am dan sampai LCCT abaout 10:30 camti lah kut. Anak aku siap dok tunggu dah bila aku sampai so, kami terus gi Shah Alam, lepak kat Pelita sat dan pastu balik rumah aku kat U5, Subang.

Majlis ni lebih kepada meraikan kawan2 yg tak pernah jumpa macam Choon Tian, Hong Khoon, Chean Cheong dan Kurniawati. Thank you very much for coming.

Walaupun Koden dah plan nak buat collection untuk makan2 tu, tetap ada hamba Allah yang telah sponsor semuanya sekali, tanpa mau dihebahkan namanya. Tima Kasih..

Mael Luntoq pung ada, Mc E pung ada, Syed Rajan Tengku Sinniah pung ada, walaupun as usual lah dia banyak komitmen yang terpaksa di lakukan dalam hidup seharian nya.










Friday, July 10, 2009

I'LL BE THERE

Salam semua..

Memberangsangkan sambutan yang diberi untuk Hi Tea ni. Walau pun tak ramai tapi kesediaan hadir tu lah yang memberangsangkan. Orait gak tu, ada 1 Malaysia nampak nya. Semua bangsa malaysia ada pada hari 12hb ni. Kalau tak dak aral yang melintang, I'll be there...

Tuesday, July 7, 2009

HI TEA

Salam...

Kerana pulut santan binasa...Untuk informasi Fazie, bertanya sesuatu bukan bermakna seperti yang U bayangkan. Banyak sangat bayangan dalam otak hampa tu. Kadang2 ada orang boleh terima, kekadang ada gak yg tak leh terima. Seperti yang semua tahu pun, blog ni semua nya pakat dok baca. Ada yang bini baca, ada yang laki baca dan anak2 baca. Kalu "CINTA" aku baca dan merajuk camana? Hahahaha...Lets cut the crap..

TARIKH : 12HB JULAI 2009
JAM : 3PTG.
TEMPAT : KELAB SHAH ALAM
HI - TEA

Ni lah program yang di utarakan oleh Koden dan Gah. Eloklah tu. 12hb hari Ahad pulak.

So sesiapa yang terbaca dan ingin tahu lebih lanjut sila kontek Koden 0123168555 atau Gah 0123813890.

WASSALAM


Monday, July 6, 2009

NOSTALGIA.

Salam semua...

Memang betui Teluk Nibong laa nie ngan Teluk Nibong dolu dah berlainan sangat2. Memang dah tak dak lagi segala pokok getah dan segala kehijauan yg kita download zaman 60an/70an dulu dah tinggai memori sajalah. Aku pun terkezut bila semasa balik, 1 kona, 2 kona, 3 kona, tup tup dah dok depan SATS. Terkezut beruk aku. Padang yang aku rasa besaq sangat dulu tu pun dah kecik. Markas askar wataniah ka rumah pengakap ka dulu yang kat hujung padang tu pun dah tak exist anymore. Dulu dari padang kalu kita tengok terus nampak hutan dan pokok getah je..la nie dah nampak perumahan youuu...

Gambaq yang aku ambik ni pun tak lengkap sebenaqnya. Tapi battery aku hari tu dah nak kaput. Tak dan nak ambik gambaq bangunan yg lain. Memang bangunan lama tu dok ada lagi. Kena pi lagi sekali lah..ronda2 tengok. Ambik gambaq lagi..kan?

Komen Hj Hanin menceritakan kisah dia masa kecik2 dolu...

salam semua,
terlebih dahulu tahniah kat mat lazim, dah dapat menantu pon. maaf banyak2 tak dapat hadir maklumlah jauhhh. banyak nostalgia masa kat sekolah sats dulu bila tengok gambaq yg dz displaykan. Kpg. telok nibong dah berubah habis, dah hilang originality. Dulu kebun getah la ni penoh dgn rumah. ingat masa sekolah sats dulu aku pernah ambil jalan short cut sorang2 balik sekolah ikut telok nibong melalui kebun getah tapi tak jumpa jalan keluaq ke kpg. padang so berpusing pusing situlah banyak kali (sebelum ni dah besa lalu jalan tu), nasib baik akai panjang, patah balik ke sekolah dan balik via lorong alif - selamat alhamdulillah.

Aku ingat lagi yang masa dulu ada porch kat depan sekolah, tapi la nie dah tak nampak porch tu dah. Yg aku ingat dia berbentuk cam semi circle gitu kan? Betui ka? Anyway, itulah pembangunan. Tinggal memori sajalah. kalau sesiapa yang ada gambaq SATS dulu2 punya, hampa huloq mai kat aku..

RAmai dah aku rasa yang kontek Kurniawati setelah no fon nya diedarkan. Aku save je..tak call pung. Sebenaqnya tak tau nak cakap apa. Yg ni semua Koden dia boleh buatlah...Dia ni PR darah59...Hahahahaaaa... Fazie call aku semalam kata dia dah cakap ngan K'watu dan it seems depa nak jumpa kat KL Sunday ni. entah jadi ke tidak aku pung dak tahu. Tapi aku siang2 dah cakap aku cak cenang lah Sunday ni.

WASSALAM..

Saturday, July 4, 2009

TELUK NIBONG...MAT LAZIN

Assalamualaikum....

Huru hara sikit rumah aku kat Gurun ni. Nasir, hsemate aku ni, baru balik dari Filipina last week. Pas 2 hari dia dah demam. Apa lagi, dalam kepala otak aku ni kira dok nampak H1N1 je lah. Aku paksa dia pi klinik. Aku bawa dia dan Doktor bagi ubat untuk 3 hari makan. kata Doktor tu, kalau dalam masa 3/4 hari ni demam dia tak kebah, dia hendaklah terus gi ke Hospital. Pastu nampak dia pun cam ok je. Bini dia pun mai dari Seremban nak tengok dialah. 2 hari bini dia kat sini. Pas bini dia balik, dia punya demam dah semakin teruk.

Tengah hari bila balik lunch, aku tengok dia siap berselimut walaupun memakai coverall NOMEX yg kalis api tu. Panik gak aku. Petang aku bawa dia gi Hospital Yan. Lepas depa periksa dia, terus depa bawa dia ngan ambulan pi Aloq Setaq. Ghaplah aku.. Malam depa hantaq dia balik dari hospital A/Staq sampai kerumah ngan ambulan. Reason dia, sebab depa nak tau rumah dia kat mana. Dia diarah kuarantin kan diri dia didalam rumah dan mesti sentiasa memakai mask. Kami yg serumah ni pun terpaksa akurlah. H.A akan datang kerumah untuk buat pemeriksaan keatasnya hari2.

2 hari dia menunggu, HA pun tak mai. Semalam dia terpaksa balik ke Seremban..nak terima menantu jugak...hahhaaha..Nampak demam dia dah tak de lagi. Maybe result dia negatif kut, sebab tu HA tak mai lagi kerumah. Masaalahnya la nie..aku dah selsema sejak dari hari aku hantaq dia pi ke Hospital Yan hari tu..

Semalam aku dah SMS kat Mazlee kata nak ikut pi kenduri Mat Lazin. Tengah hari tadi dia mai ambik aku kat Gurun dan kami pun bertolak lah. Sampai rumah kenduri lebih kurang jam 1:15pm kut. Mat Lazin gembira sangat tengok kami.

Menu: Gulai daging ngan rebung, ayam masak kicap, acar timun dan ikan keli goreng. Pembasuh mulut pulak adalah buboq pulut hitam. Apa lagi, pulun je lah. Sambil dok makan tu, Fazie nga hubby oun sampai. Norhayati Ishak n hubby, Own n wife. Sembang lagi. Pastu kami pun pi dok sembang ngan Mat Lazin. Intention yg betui nak tunggu memba2 lain sampai lah. Yg aku dok tunggu sangat adalah Megat Fisol. Dia datang...Camana dia naik gerek dulu, camtulah dia naik moto mai. Hilang lah rindu aku kat dia. Ramai lah memba2 yg hadir. Zurina, Hamidah, Khalid Salleh, Hamzah, Jan Badak, Rashid, Hashim, Nordin Ahmad, Kamal Kassim, Kamal Attaturk, Sobri, Gah, Hamsan n wife dan ramai lagi yang aku pun tak ingat nama depa.

Planning aku nak balik awai, last2 dah jadi kul 3 baru bertolak balik. Siap berhenti kat SATS..nostalgia sungguh.


Memang dah berlainan sekali dah sekolah aku ni. Kan? Tetapi masih ada lagi bangunan yang lama tu. Cuma tak dak masa nak explore sangat. Tu pun, minta permisi pengawal keselamatan sekolah untuk ambik gambaq ni.
Mat Lazin, walaupun dah penoh poket dia, masih tak mau masuk simpan dulu sebab tak nak tinggaikan kawan2 yang mai kenduri rumah dia.
Norhayati Ishak di tengah2. Dia ni pun macam dulu jugak. Muka tak banyak berubah. Dia pun dah pencen katanya. Opt out lah tu ka atau VSS ka..
Ni dia orang yang dicari cari selama ni. Akhirnya berjumpa jugak. Megat Pistol/Fisol. Gambaq menunjukkan dia dok sembang ngan Koden on the phone.

Sampai balik kat Gurun pun dah dekat kul 5. Mazlee hantaq aku kat Petronas Fertilizer, aku ambik keta, terus balik dan postkan cerita ni...

P/s...aku bukan tak nak jawab SMS Koden, tapi aku terlupa dan la nie dok sibuk testing n commissioning projek yg aku buat di Gurun ni. Dok pulun perhabis supaya boleh balik cepat. Lagi satu aku geram gak kat hampa sebab dok arrange macam2 kat KL, walhal aku kat sini lagi..Uhuk uhuk uhuk...
Harap2 tak dak lah sesiapa lagi yang nak bersungut tak diajak untuk menghadiri kenduri ni...Kan?

WASSALAM..