Sebenaqnya aku kena buat cerita ni selepas perjumpaan kami hari tu kat Shah Alam, tapi hampa tau sajalah, lanie asyik lupa saja...
Dik Di ada dapat satu SMS dari salah seorang sahabat kita lah jugak berkenaan dengan perhimpunan ini yang mengejutkan aku jugak. SMS tu meminta agar kita jangan membabitkan isu politik UMNO dalam perhimpunan nanti. Aku heran lah jugak, sebab sejak dok buat perjumpaan yang sebegini rupa, tak pernahlah pulak aku dengaq sapa sapa yang dok berkempen atau sesiapa yang dok mengutuk parti politik mana mana pun.
Walau camanapun, sapa sapa yang nak bercakap pasai politik ka, ugama ka, apa ka, kita tak leh nak halang. Kalau ada sapa2 yang nak sponsor majlis hari tu, walaupun dia seorang ahli politik ka, atau orang yang baru nak berjinak ngan politik ka, selagi dia ada kena mengena ngan sekolah kita dulu, aku rasa tak salah kalau kita terima. Kalau Pak Lah ka, Khairy Jamaluddin ka, Anwar Ibrahim ka nak sponsor, apa salahnya..Kalau Tun kata nak sponsor aku terus pi jumpa dia dan ambik duit tu...hahahaha.
Bila sahabat ni kata tak mau agenda UMNO dimasukkan dalam majlis itu, aku nak tanya lah jugak. Agenda parti lain ok ke? PKR ke, PAS ke atau mungkin DAP, boleh ke?
Aku mungkin nak gunakan platform ni untuk bertanding dalam pilihanraya yang akan datang. Amacam? Ada penyokong ke? Parti baru..59ers namanya...Hahahahahaaa..........
Saturday, June 21, 2008
Al - Fatihah
Assalamualaikum,
Kemarin aku dapt SMS dari Kamal memberi berita Pak Mud Kantin SMJ meninggal dunia. Aku sebenaqnya dah tak ingat dia ni. Walau camana pun, Innalillah.....
Ada juga terdapat komen dalam posting aku yang terakhir hari tu, tapi cuma kata "Haia". Mungkin kah itu Poh Tee? Setakat tu saja ka yang dia nak kata? Sesiapa saja yang nak masuk komen, sekurang kurangnya tulis lah nama. Senang kita kenai siapa. Aku boleh set supaya yang tak dak nama, tak leh masuk komen, tapi aku tak mau nak susahkan kawan2 semua. Lepas komen tu tulis saja nama kat bawah...
Masih tak berubah lagi kita punya kehadiran, cuma Amin confirm berdua. Mat Lazim apa cerita? Langsung tak dengaq habaq. Mentang2 lah beras naik harga la nie, dia sibuk dok kira untung BERNAS kut.
Sambil dok menulis ni aku nampak Khyril score gol kedua Kedah!!! Malam ni Kedah main bagi aku sakit jantung betui lah. Kyril dah berapa bijik dia terlepas..Tapi oklah tu. Bukan senang dok dalam padang tu...
Mai lah kita ramai ramai hadiah Al Fatihah kat Pak Mud..Al Fatihah.....
Kemarin aku dapt SMS dari Kamal memberi berita Pak Mud Kantin SMJ meninggal dunia. Aku sebenaqnya dah tak ingat dia ni. Walau camana pun, Innalillah.....
Ada juga terdapat komen dalam posting aku yang terakhir hari tu, tapi cuma kata "Haia". Mungkin kah itu Poh Tee? Setakat tu saja ka yang dia nak kata? Sesiapa saja yang nak masuk komen, sekurang kurangnya tulis lah nama. Senang kita kenai siapa. Aku boleh set supaya yang tak dak nama, tak leh masuk komen, tapi aku tak mau nak susahkan kawan2 semua. Lepas komen tu tulis saja nama kat bawah...
Masih tak berubah lagi kita punya kehadiran, cuma Amin confirm berdua. Mat Lazim apa cerita? Langsung tak dengaq habaq. Mentang2 lah beras naik harga la nie, dia sibuk dok kira untung BERNAS kut.
Sambil dok menulis ni aku nampak Khyril score gol kedua Kedah!!! Malam ni Kedah main bagi aku sakit jantung betui lah. Kyril dah berapa bijik dia terlepas..Tapi oklah tu. Bukan senang dok dalam padang tu...
Mai lah kita ramai ramai hadiah Al Fatihah kat Pak Mud..Al Fatihah.....
Tuesday, June 17, 2008
TEH TARIK
Assalamualaikum,
Pertama sekali aku mohon ampun dan maaf kalau gambaq tu buka klas F5B. Aku dapat email menyatakan itu klas 5B. Jadi silalah hampa marah si penghantar email itu.
Aku juga rasa teruja apabila mendapat komen dari Osmat di Sarawak yang tahu akan perjumpaan yang akan kita adakan nanti. Aku tak perasan siapa Osmat ni dan mungkin dia pun tak perasan aku. Walau camanapun kita sama2 SMJ dari tahun '72.
Ini komen yang Osmat tinggai utk kita semua....
Assallamualaikum wbt..
Aku dapat tau dari Kamal dan kak zita ttg perjumpaan ini kira-kira sebulan yang lalu.
Telah begitu lama aku berhasrat nak jumpa member lama SMJ tu dan nak pi jitra. Alhamdulillah tahun lepas aku berpeluang pi jitra apabila aku kebetulan ada mesyuarat di A.Star dan berpeluang ke SMJ dan ke Kg. Teluk Kelubi ikut kawan.Tapi tak berkesempatan jumpa kawan lama kecuali Hj. Mahzan Arifin yg kini bertugas di A.Star. Sebelum tu pernah beberapa kali aku bermimpi ttg kenangan silam waktu bersekolah di SMJ dari th 1972 hgga 1976.
Tetapi utk hadir ke majlis ini nanti aku tak pasti samada dapat pi atau tidak. Walau camanapun buat member yang masih ingat sama gua, bolehlah rujuk kak zita atau kamal untuk menghubungi sama gua. SMJ sentiasa dalam kenangan.
Wassalam dr Osmat di Sarawak.
Terima kasih Osmat, dan aku harap mana lah tahu pada tarikh tu lu mungkin ada mesyuarat lagi sekali di Kedah atau yang berdekatan. Majlis itu terbuka utk hang sekiranya hang ada di sini..Take care man...
Sebelum aku balik dari Paka tadi aku dah SMS gang KL ajak kena teh tarik. Respon bagus. Akhirnya 4 org dapat hadir. Jit sibuk seperti selalu lah. Letih dia kata, pasai layan delegasi dari Rep Checz. Koden kata mungkin dia letih langut kut sebab depa tu semua tinggi2 belaka..Tapi pada aku, mungkin dia sorang je kut yang kerja la nie. Sebab tu lah letih. Kami semua kuat kuat belaka, terpa dari T'ganu pun boleh dan, jumpa kawang2.
Dik D hantaq SMS masa aku sampai kat Genting Sempah dan kata dia tak leh attend sebab something came up. Bila di interrogate oleh Koden maka reason dia dah bunyi macam Rajan pulak. Tapi dia mai lah jugak selepas kena hamput ngan Koden.
Cheng tak sedap badan, jadi tak leh mai. Mc E' ada tetamu dirumah, maka tak leh mai jugak. So finally aku, Koden , Hasaza dan Dik D. Pastu Mat Lawi join kami. Adik Fatimah Zaharin.
Lama aku tak jumpa Mat Lawi ni. Banyak perubahan dia. Muka dia dah semakin panjang dari dulu. Muka dia start dari tengah kepala sampai ke dagu...panjang kann...? Tapi hemsem...
Anyway kita dapat berbincang lah sikit sebanyak untuk nak buat acara pada hari tersebut. Jadi harap hampa semua tunggu dan lihat....
Hasaza seperti jugak Madud mencadangkan agar di buat perjumpaan tu siang hari bermula dari
2ptg.. Jadi aku akan boh peti undi kat sebelah ni utk tengok penerimaan ramai diatas cadangan tersebut...Sila lah undi. Hak kita semua...
Pertama sekali aku mohon ampun dan maaf kalau gambaq tu buka klas F5B. Aku dapat email menyatakan itu klas 5B. Jadi silalah hampa marah si penghantar email itu.
Aku juga rasa teruja apabila mendapat komen dari Osmat di Sarawak yang tahu akan perjumpaan yang akan kita adakan nanti. Aku tak perasan siapa Osmat ni dan mungkin dia pun tak perasan aku. Walau camanapun kita sama2 SMJ dari tahun '72.
Ini komen yang Osmat tinggai utk kita semua....
Assallamualaikum wbt..
Aku dapat tau dari Kamal dan kak zita ttg perjumpaan ini kira-kira sebulan yang lalu.
Telah begitu lama aku berhasrat nak jumpa member lama SMJ tu dan nak pi jitra. Alhamdulillah tahun lepas aku berpeluang pi jitra apabila aku kebetulan ada mesyuarat di A.Star dan berpeluang ke SMJ dan ke Kg. Teluk Kelubi ikut kawan.Tapi tak berkesempatan jumpa kawan lama kecuali Hj. Mahzan Arifin yg kini bertugas di A.Star. Sebelum tu pernah beberapa kali aku bermimpi ttg kenangan silam waktu bersekolah di SMJ dari th 1972 hgga 1976.
Tetapi utk hadir ke majlis ini nanti aku tak pasti samada dapat pi atau tidak. Walau camanapun buat member yang masih ingat sama gua, bolehlah rujuk kak zita atau kamal untuk menghubungi sama gua. SMJ sentiasa dalam kenangan.
Wassalam dr Osmat di Sarawak.
Terima kasih Osmat, dan aku harap mana lah tahu pada tarikh tu lu mungkin ada mesyuarat lagi sekali di Kedah atau yang berdekatan. Majlis itu terbuka utk hang sekiranya hang ada di sini..Take care man...
Sebelum aku balik dari Paka tadi aku dah SMS gang KL ajak kena teh tarik. Respon bagus. Akhirnya 4 org dapat hadir. Jit sibuk seperti selalu lah. Letih dia kata, pasai layan delegasi dari Rep Checz. Koden kata mungkin dia letih langut kut sebab depa tu semua tinggi2 belaka..Tapi pada aku, mungkin dia sorang je kut yang kerja la nie. Sebab tu lah letih. Kami semua kuat kuat belaka, terpa dari T'ganu pun boleh dan, jumpa kawang2.
Dik D hantaq SMS masa aku sampai kat Genting Sempah dan kata dia tak leh attend sebab something came up. Bila di interrogate oleh Koden maka reason dia dah bunyi macam Rajan pulak. Tapi dia mai lah jugak selepas kena hamput ngan Koden.
Cheng tak sedap badan, jadi tak leh mai. Mc E' ada tetamu dirumah, maka tak leh mai jugak. So finally aku, Koden , Hasaza dan Dik D. Pastu Mat Lawi join kami. Adik Fatimah Zaharin.
Lama aku tak jumpa Mat Lawi ni. Banyak perubahan dia. Muka dia dah semakin panjang dari dulu. Muka dia start dari tengah kepala sampai ke dagu...panjang kann...? Tapi hemsem...
Anyway kita dapat berbincang lah sikit sebanyak untuk nak buat acara pada hari tersebut. Jadi harap hampa semua tunggu dan lihat....
Hasaza seperti jugak Madud mencadangkan agar di buat perjumpaan tu siang hari bermula dari
2ptg.. Jadi aku akan boh peti undi kat sebelah ni utk tengok penerimaan ramai diatas cadangan tersebut...Sila lah undi. Hak kita semua...
Monday, June 16, 2008
GAMBAQ
FORM 5B.Aku telah diarahkan oleh Kementerian Dalam Negeri untuk memaparkan gambaq ni supaya sesiapa yang lain yang ada gambaq boleh lah scan dan hantaq kat aku. Ini adalah untuk menyahut cadangan GAH supaya kita hadiah gambaq kat CikGu yang hadir. Jadi aku kena buat arkib lah gambaq gambaq ni semua.
Kalau hampa rasa tak reti nak scan ka apa ka, tanya lah Jit atau hampa tanya anak2 hampa..Depa mesti tau nak buat camana. Scan bagi pixel dia tinggi supaya bila enlarge dia tak pecah pecah rupa paras hampa semua.
Sekiranya sesiapa saja yang ada gambaq sekolah dari darjah 1 sampai hampa kahwin pun, hampa hantaq lah kat aku.Kita share share ngan gang lain. Tak kira sekolah mana. Kita kan semua memba....
Sunday, June 15, 2008
CADANGAN
Salam & Sejahtera ,
Aku 2/3 hari ni sibuk sikit sebab lepas projek dah commissioned, kena buat Golf Challenge pulak untuk plant yang kami dapat kontrek tu.
Itu lah yang sat sat ada Kuantan sebab Challenge tu kat Pekan Pahang. Pantai Lagenda Golf Resort. 14hb hari tu settle lah semua dan majlis tu berjalan lancar walau pun ada yang kata nak hadir tapi last last minit hilang tak sampai sampai. Bini marah lah tu kut..
Kami ada satu guest selebriti hari tu..Dia ni kalau berlakon dalam TV boleh terbang, boleh lari laju dan boleh masuk rumah melalui dinding. Dahsyat dia...Sapa lagi kalau bukan KABER HERO KABER ZERO.. Haru biru Kaber ni. Pasai perangai dia sama cam dlm siri TV tu. Cuma tak leh buat perkara yang extra ordinary tu sajalah.

Gah ada tanya samaada dia boleh bawa suami atau anak ke, actually kita tak kisah nak bawa berapa orang mai pun.Cuma kali je lah ngan 35. Maka itulah tiket nya. Sebenaqnya perjumpaan ni open lah untuk sesiapa saja yang nak bawa partner. Kita mengalu alukan. Tak dak halangan. Marilah sama sama kita memeriahkan majlis ini. Ini majlis kita. Kami disini cuma tolong organise.
Tentang car pooling tu pun adalah suatu idea yang amat baik. Memandangkan dengan harga minyak yang melambung ni, memang best sekali kalau boleh convoy balik 2/3 kereta, pakat share duit minyak dan toll.
Koden ada cadang start journey dari KL, pastu pi ke Lumut ambik Li Puteh, pastu teruih balik Jitra. Syok tu idea tu. Mesti merapu sepanjang jalan. Orang tua tua nanti keluaq perangai budak budak balik..Hahahaha. Tapi yang dok jadi buat kerja yang gila gila sikit ni, selalunya 3 ekoq saja. Yang sekoq tu ada 2 bini, sekoq lagi major kepada bini dan yang satu lagi langsung tak dak bini... hahahaha...Bapak suka.
Anyway, aku teruja jugak dengan nama nama yg ada disebelah ni sebab Nor Jasman tu lama sungguh aku tak jumpa.
Aku masih lagi mengharap agar Jit dapat cari gang yang lain lagi supaya lebih lebih lagi meriah.
Lagi satu kita masih belum book tempat perjumpaan tu, kerana masih nak tunggu bagi cukup 50 orang, dan algi satu ada jugak cadangan kata nak buat kat tempat lain. Tapi cadangan2 tu masih tinggai cadangan sebab tak dak sapa nak follow up kut. Atau pun yang cadang tu merasakan dia dah cukup berjasa dengan hanya memberi cadangan. It doesn't work that way here. Buat lah sedikit kajian dan kita bentangkan..hahaha baru ada gaya. kalau tidak cadangan nanti tinggai cadangan, pastu bila majlis dah jalan baru nak dok sembang "kalau buat kat sana lagi best atau kalau buat kat sini lagi best". Kita tetapkan secepat mungkin.
Last sekali aku nak mintak ialah supaya yang mana nak bawa partner kena bagi tau la nie supaya kita dapat buat perancangan lebih teliti dan elakkan pembaziran. Nama nama yang telah dimasukkan tu pun diharap dapat menyatakan sekiranya nak mai ngan partner atau sorang diri.
WASSALAM...
Aku 2/3 hari ni sibuk sikit sebab lepas projek dah commissioned, kena buat Golf Challenge pulak untuk plant yang kami dapat kontrek tu.
Itu lah yang sat sat ada Kuantan sebab Challenge tu kat Pekan Pahang. Pantai Lagenda Golf Resort. 14hb hari tu settle lah semua dan majlis tu berjalan lancar walau pun ada yang kata nak hadir tapi last last minit hilang tak sampai sampai. Bini marah lah tu kut..
Kami ada satu guest selebriti hari tu..Dia ni kalau berlakon dalam TV boleh terbang, boleh lari laju dan boleh masuk rumah melalui dinding. Dahsyat dia...Sapa lagi kalau bukan KABER HERO KABER ZERO.. Haru biru Kaber ni. Pasai perangai dia sama cam dlm siri TV tu. Cuma tak leh buat perkara yang extra ordinary tu sajalah.

Gah ada tanya samaada dia boleh bawa suami atau anak ke, actually kita tak kisah nak bawa berapa orang mai pun.Cuma kali je lah ngan 35. Maka itulah tiket nya. Sebenaqnya perjumpaan ni open lah untuk sesiapa saja yang nak bawa partner. Kita mengalu alukan. Tak dak halangan. Marilah sama sama kita memeriahkan majlis ini. Ini majlis kita. Kami disini cuma tolong organise.
Tentang car pooling tu pun adalah suatu idea yang amat baik. Memandangkan dengan harga minyak yang melambung ni, memang best sekali kalau boleh convoy balik 2/3 kereta, pakat share duit minyak dan toll.
Koden ada cadang start journey dari KL, pastu pi ke Lumut ambik Li Puteh, pastu teruih balik Jitra. Syok tu idea tu. Mesti merapu sepanjang jalan. Orang tua tua nanti keluaq perangai budak budak balik..Hahahaha. Tapi yang dok jadi buat kerja yang gila gila sikit ni, selalunya 3 ekoq saja. Yang sekoq tu ada 2 bini, sekoq lagi major kepada bini dan yang satu lagi langsung tak dak bini... hahahaha...Bapak suka.
Anyway, aku teruja jugak dengan nama nama yg ada disebelah ni sebab Nor Jasman tu lama sungguh aku tak jumpa.
Aku masih lagi mengharap agar Jit dapat cari gang yang lain lagi supaya lebih lebih lagi meriah.
Lagi satu kita masih belum book tempat perjumpaan tu, kerana masih nak tunggu bagi cukup 50 orang, dan algi satu ada jugak cadangan kata nak buat kat tempat lain. Tapi cadangan2 tu masih tinggai cadangan sebab tak dak sapa nak follow up kut. Atau pun yang cadang tu merasakan dia dah cukup berjasa dengan hanya memberi cadangan. It doesn't work that way here. Buat lah sedikit kajian dan kita bentangkan..hahaha baru ada gaya. kalau tidak cadangan nanti tinggai cadangan, pastu bila majlis dah jalan baru nak dok sembang "kalau buat kat sana lagi best atau kalau buat kat sini lagi best". Kita tetapkan secepat mungkin.
Last sekali aku nak mintak ialah supaya yang mana nak bawa partner kena bagi tau la nie supaya kita dapat buat perancangan lebih teliti dan elakkan pembaziran. Nama nama yang telah dimasukkan tu pun diharap dapat menyatakan sekiranya nak mai ngan partner atau sorang diri.
WASSALAM...
Subscribe to:
Posts (Atom)